معاون استاندار آذربایجان غربی:

ارومیه نمادی از همزیستی محبت آمیز مسلمانان و مسیحیان است

معاون استاندار آذربایجان غربی شهرستان ارومیه را نماد همزیستی محبت آمیز مسلمانان و مسیحیان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛  علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی در آئین ویژه سال نو میلادی که در کلیسای ارامنه ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه مسلمانان و مسیحیان سال های متمادی در کنار هم در ارومیه تحصیل، کار و زندگی کرده اند، گفت: این شهرستان نمادی از همزیستی محبت آمیز مسلمانان و مسیحیان است.

وی افزود: حضرت عیسی مسیح از مبشران محبت، صلح و آرامش بوده و اسلام نیز پس از دین مسیحیت همین موارد را مورد تاکید قرار داده است.

رادفر با تاکید بر تداوم همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان و مسیحیان ارومیه با تکیه بر احترام متقابل، اظهار کرد: دین مبین اسلام و مسیحیت شباهت های زیادی نسبت به هم دارد و مسیحیان از دوران صدر اسلام بهترین رفتار را با مسلمانان داشتند.

وی با اشاره به برخی از جلوه های همزیستی مسالمت آمیز مسیحیان و مسلمانان در ارومیه، افزود: نام بسیاری از دختران مسلمان ارومیه بر اساس اعلام ثبت احوال، ' مریم' و بسیاری از پسران نیز 'عیسی' است.

رادفر ادامه داد: در محله 'مهدی القدم' ارومیه مسجد مسلمانان در کنار کلیسای ارامنه قرار دارد و یادواره های شهدای مسلمان و مسیحی به صورت همزمان برگزار می شود.

به گفته وی مسیحیان با روی سفید از امتحان های انقلاب اسلامی بیرون آمدند و در هشت سال دفاع مقدس در کنار برادران مسلمان از میهن خود دفاع کرده و در این راه جانباز و شهید تقدیم کردند.

رادفر اظهار کرد: مسیحیان همواره در کنار سایر ایرانیان قرار گرفته اند و مسئولان نظام نیز بر اساس قوانین و آموزه های دینی در خدمت این عزیزان هستند.

در ادامه این آئین علی مصطفوی، مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان غربی نیز پیام تبریک استاندار به مناسبت میلاد عیسی مسیح(ع) و آغاز سال 2018 میلادی را خطاب به آشوریان و ارامنه ارومیه قرائت کرد.

آذربایجان غربی با وجود زندگی مسالمت آمیز مسلمانان، زرتشتیان و مسیحیان در طول سال های متمادی به رنگین کمان اقوام و ادیان الهی شهرت یافته است.

انتهای پیام/م

 شهرستان ارومیه نماد همزیستی مسلمانان و مسیحیان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.