معاون اجتماعی وزارت بهداشت:

توانبخشی زیر نظر بهزیستی مغفول مانده است/ فعالیت 116 موسسه مردم نهاد سرطان و ایدز در کشور

ایازی‌ گفت:حوزه توانبخشی در نظام سلامت مغفول‌ مانده است زیرا این حوزه زیر نظر سازمان بهزیستی اداره می‌شود.

توانبخشی در حوزه سلامت مغفول مانده است/ حرکت کشور به سمت سالمندیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد ایازی‌ معاون اجتماعی وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم فناوری‌های توانبخشی که در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: حوزه توانبخشی در نظام سلامت مغفول‌ مانده است زیرا این حوزه در دست وزارت بهداشت و زیر نظر سازمان بهزیستی است.

 وی ادامه داد: متاسفانه کشورمان در حوزه توانبخشی پیشرفت چندانی نداشته است و در مقایسه با کشورهای همسایه و وضعیت مناسبی نداریم.

 ایازی‌ با اشاره به جلسه‌اش با رئیس جمهور در هفته‌های گذشته ادامه داد: 2 هفته پیش جلسه‌ای با رئیس جمهور داشتیم و اعلام کردیم در حال حاضر 8.2 جمعیت کشور سالمند بوده و پیش بینی می‌شوند تا سال 2050 این میزان به 30.2 برسد.

 معاون اجتماعی وزارت بهداشت عنوان کرد: ما باید به فکر توسعه زیر ساخت‌ها از جمله توانبخشی باشیم زیرا کشورمان به سمت سالمندی در حال حرکت است.

وی ادامه داد: مشارکت مردم در کارهای خیر، توسعه زیر ساخت‌ها و تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در حوزه توانبخشی بسیار بالا است و مردم انگیزه زیادی به کمک در این حوزه دارند.

تشکیل شبکه ملی  سازمان‌های مردم نهاد در حوزه توانبخشی

 ایازی‌ ادامه داد: شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد در حوزه توانبخشی تشکیل شده است و امروزه بیش از 50 سازمان مردم نهاد در این حوزه با تعیین اعضای هیئت مدیره مشغول به فعالیت هستند.

 ایازی‌ با اشاره به اینکه اگر ما بتوانیم نیازهای خود را به خوبی متمرکز کنیم، مردم در انجام کارهای خیر مشارکت می‌کنند، اظهار کرد: مردم خیر تا به امروز در منطقه زلزله زده کرمانشاه 62 خانه بهداشت، 5 پایگاه اورژانس، 100 کانکس‌ استقرار پزشکان و در حدود 80 میلیون تومان اهداء کرده اند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ما باید از ظرفیت‌های مردم استفاده بهینه کنیم، ادامه داد: ما در حوزه وزارت بهداشت تا حد امکان از مشارکت مردم در بخش‌های مختلف و به خصوص در حوزه توانبخشی استقبال می‌کنیم و این باور را داریم که بسیاری از کارهای ما به وسیله مردم انجام می‌شوند.

 ایازی‌ در خصوص شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد در کشور ادامه داد: هم‌اکنون 70 موسسه خیریه تحت عنوان سازمان مردم نهاد در حوزه سرطان و 46 موسسه در حوزه ایدز مشغول به فعالیت هستند که تشکیل شبکه ملی در کشور در حوزه‌های مختلف می‌‌تواند باعث هم‌افزایی  بین سازمان‌های مختلف شود.

 وی گفت: بخش توانبخشی با مشارکت خیرین‌ در شبکه ملی در حال راه‌اندازی است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار