مشاور وزیر در حوزه توانبخشی مطرح کرد:

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی دانش بنیان در توانبخشی

جغتایی گفت: امروزه باید از ظرفیت‌های اقتصاد دانش بنیان برای توسعه توانبخشی استفاده شود.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی دانش بنیان در توانبخشیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمدتقی‌ جغتایی‌ مشاور وزیر در حوزه توانبخشی صبح امروز در مراسم فناوری‌های توانبخشی که در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش نشان دادن تصویری از جایگاه فناوری‌های جدید در حوزه توانبخشی است تا نگاه جدیدی در بین درمانگران و صنعتگران به این حوزه بوجود آید.

وی ادامه داد: مخاطبان اصلی این همایش مدیران وزارت بهداشت، دانشکده‌های توانبخشی، معاونت علمی فناوری و شرکت‌های تولید کننده تجهیزات و همچنین بیمه‌های درمانی هستند.

 جغتایی‌ عنوان کرد: با آشنایی هر چه بیشتر مدیران حوزه توانبخشی به مباحث روز، کیفیت نظام سلامت ارتقاء پیدا می‌کند و فعالیت های بالقوه صنعت توانبخشی از حمایت بیشتری برخوردار می شوند.

 جغتایی‌ تاکید کرد: وضعیت بکارگیری فناوری در خدمات توانبخشی، فناوری‌های نوین توانبخشی و جایگاه آنها در آینده، تاثیرات اقتصادی بکاری گیری فناوری در افزایش بهره‌بری و کاهش هزینه‌های آن،  توانمندی‌های بالفعل و بالقوه داخلی و همچنین بررسی موانع توسعه صنعت توانبخشی و ظرفیت‌های اقتصاد دانش بنیان از جمله اهداف اصلی برگزاری این همایش هستند.

 وی یادآور شد: ایجاد مراکز تحقیقاتی مشترک بین دانشگاه‌های پزشکی و مهندسی و ایجاد رشته‌های مشترک بین دانشگاهی در دانشکده‌های مهندسی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

انتهای پیام/

ارتقاء کیفیت نظام سلامت در حوزه‌های توانبخشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.