جان بابایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ضرورت افزایش مشارکت خیران سلامت در طرح‌های تجهیزات توانبخشی

معاون درمان وزارت بهداشت از ضرورت افزایش مشارکت خیران سلامت در طرح‌های تجهیزات توانبخشی در کشور خبر داد.

ضرورت افزایش مشارکت خیران سلامت در طرح‌های تجهیزات توانبخشیجان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: متأسفانه تا به امروز هنوز نتوانسته‌ایم بازار مناسبی برای تسهیلات داخلی کشور ایجاد کنیم ولی به طور کلی در طب توانبخشی فارغ‌التحصیلان با استعداد و خوبی داریم.

وی ادامه داد: خدمات طب توانبخشی به طور کامل و در حد ایده‌آل در کشور توسعه پیدا نکرده است و متأسفانه در عرصه خدمت اکثر استان‌ها خدمات جامع توانبخشی را دارا نیستند.

جان بابایی در خصوص ابلاغ آئین‌نامه جامع توانبخشی اظهار کرد: این آئین‌نامه طی چند روز آینده ابلاغ می‌شود که هدف اصلی آن سرمایه‌گذاری بوده و این مسئله باعث ایجاد انگیزه در بین تولیدکنندگان می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: رقم زیادی از واردات مربوط به تجهیزات توانبخشی بوده در صورتی که بسیاری از این کالاها قابل تولید در کشور است.

وی ادامه داد: سیاست ما واگذاری همه امور به مردم و مشارکت آن‌هاست که قرار است این حوزه پر هزینه و از سطح بالای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

جان بابایی یادآور شد: در آئین‌نامه جامع توانبخشی مردم خیر به عنوان سرمایه‌گذار وارد شده تا خدمات بیشتر در حوزه تجهیزات توانبخشی ارائه و در داخل کشور تولید شود.

انتهای پیام /

وضعیت بازار کشور در تولید تجهیزات پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار