لطیفی: اختیارات کی روش در فوتبال ایران بی سابقه است

مربی فوتبال معتقد است اختیارات کی روش در فوتبال ایران در هیچ کجا وجود ندارد و او هر کاری که می خواهد انجام می دهد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان علی لطیفی مربی فوتبال در گفت و گو با رادیو درباره حضور مربیان داخلی و خارجی در ایران گفت: بیشتر از حضور مربی خارجی این امکانات است که اهمیت دارد. اگر بهترین مربی را بیاوریم اما امکانات نباشد به نتیجه نمی رسیم. در گذشته مربیان ایرانی از دوستانشان که در خارج از کشور بودند درخواست می کردند مجلات فوتبال را برایشان ارسال کنند تا به روز شوند. اما امروز خوش بختانه مربیان ایرانی به سطح جهانی نزدیک شده اند.

لطیفی افزود: یک مربی باید علم تمرین، تغذیه، تجربه و بدنسازی را یک جا داشته باشد. باید شایسته سالاری را در اولویت قرار دهیم و از مربیان خوب داخلی نیز استفاده کنیم. مربیان خارجی هم می توانند به ما کمک کنند اما آن چه که اهمیت دارد چگونگی استفاده از آن هاست. کی روش از نظر نتیجه به خوبی عمل کرده است اما اختیاراتی که در ایران دارد هیچ کجا ندارد. او اسبش را می تازاند و هر کاری که می خواهد انجام می دهد.

او ادامه داد: همیشه مرغ همسایه برای ما غاز بوده است. بگوویچ را در نظر بگیرید با این همه هزینه چه کاری انجام داده است. در مقابل مایلی کهن که تیم ملوان انزلی را در آستانه صعود به لیگ برتر قرار داد کنار می رود. مسئولان تصور می کنند مربیان خارجی از یک کره دیگر آمده اند و همه چیز را در اختیار آن ها قرار می دهند.

مربی فوتبال اضافه کرد: در دنیا زمانی که افراد وارد عرصه مربیگری می شوند فرهنگ و منش خاص همان کشور به او القا می شود. به همین دلیل زمانی که ۴ پنالتی برای تیم والورده گرفته نمی شود، او هیچ چیز نمی گوید. اما در ایران مربی چنین اتفاقاتی را برنمی تابد و تصور می کند توطئه ای وجود دارد.

 

انتهای پیام/

 

اظهارات علی لطیفی درباره وضعیت فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۸ دی ۱۳۹۶
آقاي كي روش ثابت كرده است كه از دانش مربيگري برتري برخوردار است ، لطفاً به جاي حسادت يادگيري از او را در خود تقويت كنيد ! كدام مربي تا به حال دوبار ايران را به جام جهاني برده است. كدام مربي اين همه حس گروهي بازي كردن را در فوتباليست ها نشان داده است ؟
آخرین اخبار