اصلاح و تربیت مددجویان از شعارهای اصلی سازمان زندان‌هاست

مدیرکل زندان‌های استان همدان گفت: اصلاح و تربیت مددجویان بعد از بُعد امنیت شعار اصلی سازمان زندان‌ها است.

اصلاح و تربیت مددجویان از شعارهای اصلی سازمان زندان‌هاست به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسن محمدیاری،مدیرکل زندان‌های استان همداندر سومین جلسه دبیران ستاد اقامه نماز استان همدان با ارائه گزارشی به نحوه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تربیتی مختلف با محوریت نماز و قرآن در زندان‌ها و شرکت چشمگیر کارکنان، سربازان وظیفه و مددجویان در این برنامه‌ها پرداخت.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: اصلاح و تربیت مددجویان بعد از بُعد امنیت شعار اصلی سازمان زندان‌ها است.

مدیرکل زندان‌های استان همدان تصریح کرد: رسالت ما در سازمان زندان‌ها، اصلاح و تربیت مجرمین و به خطارفتگان جامعه است و نماز مؤثرترین فعالیت در اصلاح و تربیت مددجویان است.

وی با بیان اینکه 31 روحانی در زندان‌های استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: این روحانیون علاوه بر اقامه نماز به صورت جماعت برنامه‌های آموزش احکام، نماز و قرآن را نیز بر عهده دارند و بیشترین روحانیون در زندان مرکزی همدان فعالیت می‌کنند.

محمدیاری ادامه داد: در تمام زندان‌های استان نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشاء به صورت جماعت اقامه می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اندرزگاه قرآنی در زندان همدان اشاره کرد و افزود: در اندرزگاه قرآنی ما مددجو حافظ یک جزء تا 30 جزء قرآن کریم را داریم که آموزش‌های لازم را سپری می‌کنند و به صورت داوطلبانه و به دور از هرگونه اجبار به حفظ قرآن کریم می‌پردازند.

مدیرکل زندان‌های استان همدان با اشاره به برنامه‌های مذهبی بند قرنطینه تأکید کرد: در زندان‌های استان برای فردی که حتی چند ساعت در زندان حضور دارد نیز برنامه‌هایی تدوین شده که شامل تصحیح حمد و سوره و اذکار نماز و آشنایی مقدماتی با احکام است.

وی یادآور شد: با وجود مشکلات اقتصادی، در امر زیباسازی و تجهیز نمازخانه‌های زندان‌های استان اقدامات ویژه‌ای انجام شده و در زندان‌ها مکانی مناسب به این امر اختصاص داده شده است.

محمدیاری با اشاره به مفروش کردن تمام نمازخانه‌های زندان‌های استان با فرش‌های سجاده‌ای، طرح ابتکاری سنگ تیمم و دستورالعمل تصویری استفاده از این طرح را از اقدامات سال جاری بر شمرد و افزود: این طرح در تمام نمازخانه‌ها اجرایی شده است.

وی گفت: تمام نمازخانه‌های زندان‌های استان به فرش‌های سجاده‌ای بسیار زیبا تجهیز شده‌اند که با هدف برگزاری نماز جماعت با شکوه مددجویان و سایر برنامه های مناسبتی فرهنگی مذهبی انجام شده است و شرایط مناسبی برای برگزاری فعالیت‌های مناسبتی در ایام مختلف سال و سایر برنامه‌ها که می تواند زمینه توسعه برنامه های معنوی و مذهبی را فراهم سازد ایجاد کرده است.

مدیرکل زندان‌های استان همدان عنوان کرد: این اداره طی سال‌های پیاپی عنوان دستگاه شایسته تقدیر ویژه را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/خ

 از شعارهای اصلی سازمان زندان‌ها اصلاح و تربیت مددجویان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.