اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار به مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور بازسازی مناطق آسیب دیده از بحران، امسال 350 میلیارد ریال اعتبار بر اساس ماده 12 قانون مدیریت بحران کشور به این استان اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید علی وفایی مقدم در حاشیه مانور بزرگ چندمنظوره امداد و نجات  در گچساران اظهار داشت: تاکنون 30 درصد از این میزان اعتبارات وصول شده است.
وی افزود: این میزان اعتبار برای بازسازی و نوسازی بیش از 200 طرح آسیب دیده که در حوادث و بحران‌هایی استان رخ داده هزینه خواهد شد.
وفایی مقدم بیان کرد: بازسازی تأسیسات زیربنایی، ساخت کانال مدیریت سیلاب و دیوار هدایت سیلاب از جمله طرح‌هایی است که با این اعتبار اجرا می شوند.
وی عنوان کرد: در صورت تخصیص این میزان اعتبار تا حدود زیادی میزان خسارت ناشی از بارندگی سال گذشته به شهرستان‌ها پرداخت خواهد شد.
وفایی مقدم ابراز داشت: ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 80 دوره آموزشی و مانور در زمینه مدیریت بحران در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.
وی گفت: این دوره‌های آموزشی با هدف هماهنگی بهتر دستگاه‌های اجرایی و ارائه آموزش‌های جدید در راستای عملکرد هماهنگ و منسجم دستگاه های مختلف اجرایی در هنگام بروز بحران و بلایای طبیعی و شناخت وظایف برگزار شده است.
کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌هایی است که همواره از حوادث طبیعی مانند سیل و خشکسالی آسیب‌هایی می‌بیند.
بیش از 200 میلیارد ریال از میزان خسارت های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی در سال گذشته و جاری با همکاری مسئولان کشوری وصول شد.
حدود 700 هکتار از جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد امسال بر اثر وقوع آتش سوزی دچار خسارت شد.

 انتهای پیام/غ

اختصاص اعتبار به مدیریت بحران استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.