حجت‌ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مدیران شهری مایل به حفظ ظرفیت‌های طبیعی فرحزاد هستند/ رود دره‌ها معطل تعارض‌ بین مالکان‌ و مسئولان شهر

معاون معماری و شهرسازی‌ شهردار تهران گفت: مسئولان شهری مایل‌ به حفظ ظرفیت‌های طبیعی منطقه فرحزاد هستند و در این راستا به امکانات مالی بسیاری نیاز دارند.

مدیران شهری مایل به حفظ ظرفیت‌های طبیعی فرحزاد هستند/ رود دره‌ها معطل تعارض‌ بین مالکان‌ و مسئولان شهرمهدی حجت معاون معماری و شهرسازی‌ شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه رود دره‌های شمال تهران از جمله فرحزاد‌ در سال‌های گذشته بلاتکلیف‌ بوده است، اظهار کرد: از یک طرف مسئولان شهری مایل هستند که ظرفیت‌های طبیعی موجود در این مناطق حفظ شوند و از طرف دیگر امکانات مالی وسیعی برای نگهداری این مناطق به صورت عمومی نیاز است.

معاون معماری و شهرسازی‌ شهردار تهران تصریح کرد: در این وضعیت یک تعارض‌ بین خواسته‌های کسانی که در این مناطق مستقر هستند با خواسته‌های مسئولان شهری که مایلند‌ از آنجا بهترین بهره‌برداری صورت بگیرد، پیش می‌آید.

وی افزود: وجود این شرایط سبب می‌شود تا مسائلی نظیر اشغال غیرقانونی‌ و کسب و کار غیرمجاز هم رخ دهد.

حجت با تأکید بر اینکه شهرداری منطقه با اینگونه موارد مخالف است و سعی در جمع‌آوری آن‌ها دارد، اظهار کرد: بسیاری از این‌ها تأسیسات خود را در شب بنا می‌کنند، اما اگر بخواهیم برای این قضیه به راه‌حلی مناسب برسیم‌ باید هر چه زودتر آنجا را تعیین تکلیف کنیم و باید ببینیم‌ چگونه می‌توان یک سرنوشت معقول‌ و قابل اجرا را برای این مناطق تعیین کرد.

معاون معماری و شهرسازی‌ شهردار تهران علت تأخیر در این مسئله را عدم انطباق‌ امکانات با خواسته‌ها برشمرد و اظهار کرد: ما از طرفی خواسته‌های بزرگی داریم و از طرفی هم با امکانات محدود روبرو هستیم، بنابراین این دو با یکدیگر تطبیق‌ پیدا نمی‌کنند.

حجت با اشاره به مصوباتی که شورای عالی شهرسازی دارد‌ و آنچه که در کمیسیون ماده 5 مطرح شده‌ است، اظهار کرد: امیدواریم در مورد رود درّه‌ها و به طور کلی ساخت و سازهای‌ غیرمجاز مانند سفره‌خانه‌هایی که سرخود ساخته می‌شوند، تصمیمات مناسبی گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های طبیعی این مناطق به نفع شهر استفاده کرد‌، گفت: اما یک عده‌ هستند که در این مناطق سابقه‌ دارند و آن‌ها هم می‌خواهند از این فضا نفع ببرند و در حال حاضر باید بین این دو موضوع به توافق‌ برسیم‌ تا مسئله حل شود.

معاون معماری و شهرسازی‌ شهردار تهران با تأکید بر اینکه در حال مطالعه‌ هستیم‌ تا برای حل این مسئله به نتایج مطلوب‌ برسیم‌، خاطرنشان کرد: اما هنوز به راه‌حل مناسبی‌ نرسیده‌ایم‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار