جزئیات حمایت ایران از قطر در میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲

روزنامه آلمانی "زیت" از همکاری ایران و قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال خبر داد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آلمانی "زیت" در گزارشی جزئیات همکاری ایران و قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ را فاش کرد؛ بنابراین گزارش پروژه‌های آماده سازی برای میزبانی جام جهانی به کندی پیش می‌رود، از طرفی قطر کشور کوچکی است و ظرفیت اسکان دادن به هواداران را ندارد. این کشور حتی در تعداد ورزشگاه هایش برای میزبانی جام جهانی نیز محدودیت دارد بنابراین مسئولان برای رفع مشکلات، مذاکراتی را مبنی بر درخواست همکاری ایران در برگزاری این رقابت‌ها انجام دادند.

این گزارش حاکی است، مسئولان قطر در زمینه‌های اسکان هواداران و پذیرایی از تماشاگران در 2 جزیره کیش و قشم درخواست کمک از ایران کردند اما بعید به نظر می‌رسد که دیداری در این 2 جزیره برگزار شود.

قطر تلاش زیادی می‌کند تا سر موعد به تعهداتش عمل کند، اما قادر نیست تا صدهزار اتاق هتل برای اسکان هواداران خارجی تامین کند و امکان ساخت و آماده کردن تنها ۴۵ هزار اتاق را دارد و شاید مجبور باشند برای پذیرایی عده ای، از کشتی‌های تفریحی بزرگ و یا حتی کمپ باز سازی شده کارگران استفاده نماید.

قطر حتی قادر نیست ۱۲ استادیوم میزبانی که قول ساختش را داده بود، تکمیل کند و تنها توانایی تکمیل ۸ ورزشگاه را خواهد داشت.

مسئولان قطری پیش از این روی کمک امارات حساب کرده بودند، اما پس از تیره شدن روابط دیپلماتیک بین این 2 کشور، قطر امیدی به یاری اماراتی‌ها ندارد.

از طرف دیگر عربستان و بحرین هم به بهانه روابط خوب قطر با ایران کنار کشیدند و در حال حاضر امید قطری‌ها به حمایت ایران، بحرین و عمان است.


انتهای پیام/


کیش و قشم میزبانان جام جهانی 2022 قطر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار