یزدان دوست مطرح کرد؛

راهکار‌های بین المللی کردن دانشگاه‌ها/ تلاش دانشگاه خواجه نصیر برای حضور در جمع ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان

معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر مهم‌ترین راهکار‌های بین المللی کردن دانشگاه‌های ایرانی را تشریح کرد.

مهم‌ترین راهکارهای بین المللی کردن دانشگاه های ایرانی/ تلاش دانشگاه خواجه نصیر برای کسب رتبه در میان 20دانشگاه برتر جهانبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرهاد یزدان دوست معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر در نشست بررسی ارتقا دانشگاه به تراز بین المللی که در دانشکده فنی و مهندسی خواجه نصیر برگزار شد، گفت: خوشبختانه طرح بین المللی سازی دانشگاه امسال به طور جدی مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: فراخوانی هم در مرداد ماه سال 95 با مشارکت 22دانشگاه و 17 پژوهشگاه برای برنامه ریزی و تخصیص و نظارت در چارچوب یک پروژه در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است.

معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر افزود:در واقع هدف ما دستیابی به رتبه 200دانشگاه برتر جهان در نظام های رتبه بندی QS، لایدن ،شانگهای و تایمز است.

وی افزود: در حال حاضر بعضی از دانشگاه‌های ما در آسیا سرآمد هستند و رتبه‌های کمتر از 500 را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال در نظر داریم با حرکتی منسجم برای تحقق طرح‌های اقتصاد مقاومتی رتبه‌های کمتر از 200 را از آن خود کنیم.

معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر افزود: هدف دانشگاه‌ها در ابتدا تلاش برای دستیابی به شاخص‌های مطرح شده در چارچوب وزارت علوم است.

رسیدن به سطح بین المللی، یکی از اهداف مهم دانشگاه های کشور

یزدان دوست تصریح کرد: بعد از این رسیدن به هدف باید ارزیابی مجدد در خصوص دستاوردها انجام شود و میزان توفیق دانشگاه‌ها در این امر به صورت مستمر و تا زمانی که بتوانند به تراز بین‌المللی ارتقا پیداکنند، بررسی شود.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف دانشگاه ها رسیدن به سطح بین المللی است، پس باید بتوانیم دانشجوی خارجی جذب کنیم و تنوع ملیتی دانشجویان را در دانشگاهایمان افزایش دهیم.

معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر اظهار کرد: در حال حاضر دوره‌های مشترکی با دانشگاه‌های معتبر خارجی نظیر هلند و روسیه داریم و در این زمینه توانستیم 6 رشته رسمی مشترک با این دانشگاه ها داشته باشیم.

یزدان دوست یادآور شد: در حال حاضر با برگزاری دوره‌های مشترک، دانشجویان 2 مدرک تحصیلی از دانشگاه های داخل و خارج دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تعاملات علمی ایران و دیگر کشورهای جهان در بسیاری از دانشگاه‌ها دفاتر همکاری‌های بین المللی به معاونت بین‌الملل تبدیل شده است و تعاملات بین المللی دانشگاه‌های ایران و سایر کشورها در سطح وسیع‌تری پیگیری می‌شود.

معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر اظهار کرد: قرار است دانشجویانی که در این دوره ها پذیرفته می‌شوند نیمی از تحصیل خود را در دانشگاه خواجه نصیر و نیمی دیگری از تحصیل خود را در یک دانشگاه خارجی بگذرانند.

معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی به مهم‌ترین راهکارهای بین المللی کردن دانشگاه های ایرانی اشاره و اظهار کرد: برای بین المللی شدن دانشگاه ها مقدماتی لازم است؛برخی از دانشگاه ها فعالیت خود را در این خصوص آغاز و افرادی را از هیئت رئیسه و معاونت بین الملل برای رسیدگی به این امر جانمایی کردند.

یزدان دوست افزود: مجموعه اقداماتی که در معاونت بین الملل دانشگاه خواجه نصیر مورد توجه قرار دارد، فرآیند مدونی است که در صورت به نتیجه رسیدن، سبب ارتقاء وضعیت بین المللی دانشگاه خواجه نصیر و سایر دانشگاه های کشور می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار