چاووش اوغلو: آنکارا از واشنگتن انتظار دارد در کنار ترکیه بمانند نه تروریست‌ها

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد آینده روابط بین آنکارا و واشنگتن بستگی به میزان حمایت آمریکا از عملیات غیرقانونی ترکیه در شمال سوریه دارد.

چاووش اوغلو: آنکارا از واشنگتن انتظار دارد در کنار ترکیه بمانند نه تروریست هابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه  معتقد است آینده روابط بین آنکارا و واشنگتن بستگی به میزان حمایت آمریکا از ترکیه در جنگ با شبه نظامیان «ی پ گ» دارد واین کشور انتظار حمایت واشنگتن از عملیات ترکیه در شمال سوریه را دارد.

او در مصاحبه با روزنامه «هابرتورک» و در واکنش به اظهارات رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما نمی دانیم آنها از کجا به اطلاعات دست پیدا می کنند، ولی ما  به آنچه تجربه کرده ایم و دیده ایم، توجه ویژه ای داریم. به او (رکس تیلرسون) گفتم منابع اطلاعاتی خود را بررسی کند و درباره مواضعشان با ما مذاکره نکنند.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: ادامه روابط ما با آمریکا به قدم هایی که واشنگتن در حمایت از ما بر می دارد، بستگی دارد. ما هرآنچه لازم است را انجام می دهیم در غیر این صورت در معرض خطر قرار می گیریم. ما از هیچ کسی نمی ترسیم؛ اگر قرار باشد بمیریم، می میریم ولی در ترس زندگی نمی کنیم.

چاووش اوغلو  اعلام کرد از متحدانی همچون آمریکا انتظار دارد در کنار ترکیه بمانند نه جانب تروریست ها را بگیرند.

وزیر خارجه ترکیه  با اشاره به اینکه پیش از شروع عملیات در مرز شمالی سوریه بیشتر متحدان خود را در جریان برنامه های نظامی قرار داده است، ادامه داد: وظیفه ما این نیست که با روسیه، سوریه و آمریکا مواجه شویم، بلکه باید با تروریسم مبارزه کنیم؛ مهم نیست این تروریست ها در عفرین، منبج، شرق فرات با شمال عراق باشند. تروریست ها در هر کجا باشند تهدیدی برای ما محسوب می شوند.

چاووش اغلو پیش از این با انتشار پیام توئیتری اعلام کرد:«عملیات شاخه زیتون نیروهای مسلح ترکیه در عرفین نه بر علیه برادران کُرد و عربمان بلکه فقط بر علیه عناصر تروریستی PKK/PYD-YPG/DEAS در این منطقه به پیش برده می شود».

انتهای پیام/

درخواست چاووش‌اوغلو از واشنگتن برای حمایت از عملیات ترکیه در عفرین

برچسب ها: آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار