آيت‌الله جوادی آملی :

علوم اهل بیت(ع) در حوزه‌ها مطرح شود

زماني كه امام رضا(ع) به ايران آمدند اين منطقه مهد علم شد و علما و دانشمندان به خراسان آمدند بنابراين بايد تلاش شود علوم اهل بيت(ع) در حوزه‌های علمیه انتشار یابد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ، مرجع تقلید شیعیان پیش از ظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: اگر خداوند بخواهد قوم و ملتی را دستگیر کند و قبیله‌ای را رسوا کند لازم نیست لشکر کشی کند بلکه اعضا و جوارح انسان سربازان الهی هستند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند به شمارش در نمی‌آید. کسی که در شمارش نیست و به حساب در نمی‌آید قابل اشاره نیست.

این مرجع تقلید با اشاره به خطبه‌ای از امیر مؤمنان(ع) در نهج البلاغه گفت: ایشان در خطبه نهج البلاغه خدا را لامتناهی و صفات ایشان را در ذات بیان کردند.

وی عنوان کرد: در معنای الله اکبر دو روایت است برخی در زمینه معنای الله اکبر بیان کردند که خدا بزرگتر از آن است که وصف شود. تمام ذرات مظهر ذات الهی و سراسر جهان آیت الهی است و خداوند در عدد محدود نمی‌شود.

آیت‌الله جوادی آملی یادآور شد: زمانی که امام رضا(ع) به ایران آمدند این منطقه مهد علم شد و علما و دانشمندان به خراسان آمدند بنابراین باید تلاش شود علوم اهل بیت(ع) در حوزه‌ها مطرح شود.

انتهای پیام/ت

برگزاری درس تفسیر قرآن کریم آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در مسجد اعظم قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار