رمضانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پیوندی برای بازدید از مراکز درمانی هلال احمر به دبی رفته بود/ ماموریت قانونی هلال احمر در کرمانشاه به پایان رسیده است

روابط عمومی جمعیت هلال احمر گفت: به خاطر قصه زلزله کرمانشاه نمی‌توانیم ماموریت‌ها و وظایف دیگر خود را معطل بگذاریم.

پیوندی برای بازدید از مراکز درمانی هلال احمر به دبی رفته بود/ماموریت قانونی هلال احمر در کرمانشاه به پایان رسیده استاسماعیل رمضانی مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: ما که به خاطر قصه زلزله کرمانشاه نمی‌توانیم ماموریت‌ها و وظایف دیگر خود را معطل بگذاریم.

وی با بیان اینکه بیمارستان ایرانیان در کشور امارات از بزرگترین مراکز درمانی هلال احمر است که به تازگی مدیریت این مجموعه تغییر کرده است، افزود: جزء وظایف رئیس جمعیت هلال احمر بوده که  سه شنبه هفته گذشته، دوم بهمن ماه، برای معارفه رئیس جدید و رسیدگی به مشکلات مربوط به آن‌ها به این کشور سفر کند.

روابط عمومی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: بر اساس قانون جمعیت هلال احمر تا 45 روز بعد از حوادث باید در مناطق حادثه دیده مستقر باشد و این مجموعه تاکنون تکالیف و وظایف خود را در مناطق زلزله زده به خوبی انجام داده است.

رمضانی خاطرنشان کرد: دلیل نمی شود که چون فردی در مناطق زلزله زده فوت کرده است، ماموریت‌های مسئولان جمعیت هلال احمر معطل بماند و سفر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر به کشور امارات نیز به منظور انجام ماموریت کاری با هدف بازدید از مراکز درمانی هلال احمر و همچنین تبریک روز پرستار به پرستاران مراکز فوق بوده است.

وی یادآور شد: نجات اولیه، اسکان اضطراری(3 برابر چادر مورد نیاز، در مناطق زلزله زده توزیع شده است)، مشارکت در درمان اضطراری، توزیع اقلام اضطراری متناسب با شرایط منطقه، توزیع اقلام غذایی و دیگر خدمات مورد نیاز جزء وظایف این جمعیت است که تا به حال در مناطق زلزله زده کرمانشاه به انجام رسیده است.

روابط عمومی جمعیت هلال احمر گفت: متاسفانه برخی از خبرنگاران در بعضی از رسانه ها با سوگیری مسایل را به هم ارتباط می دهند و از آن به نفع خود سوء استفاده می کنند.

رمضانی افزود: علی رغم اتمام ماموریت جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، وظیفه انسانی خود می‌دانیم که با توجه به شرایط مردم زلزله زده خدمات خود را در حال حاضر هم ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: اسکان موقت و دائم زلزله زدگان با جمعیت هلال احمر نیست و این سازمان بودجه ای برای این امر و پیگیری آن ندارد.

روابط عمومی جمعیت هلال احمر گفت: یک سری مشکلات و مسائل حقوقی در مراکز جمعیت هلال احمر در کشور امارات وجود دارد که باید برای حل آن ها اقدام کنیم و این مسائل جزء وظایف کاری مسئولان جمعیت به شمار می رود.

رمضانی یادآور شد: از طرفی عده ای از هموطنان ما به عنوان پرستار و پزشک در این مراکز مشغول به کار هستند و از این طریق امرار معاش می‌کنند که باید به مشکلات آن ها نیز رسیدگی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار