طراحی نرم افزاری برای كاهش حوادث رانندگی در نقاط پرتصادف در پليس راه اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از طراحی نرم‌افزاری به منظور كاهش حوادث رانندگی در نقاط پرتصادف طی يک اقدام مشترک بين دفتر تحقيقات كاربردی و پليس راه اين فرماندهی خبر داد.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان   سردار مهدی معصوم‌بیگی اظهار کرد: براساس یک کار علمی و پژوهشی مشترک که در جلسات اندیشه‌ورزی دفتر تحقیقات کاربردی و پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان انجام شده بود کارشناسان، توانستند نقاط پرتصادف و به اصطلاح مستعد خطر برای رانندگان را شناسایی کنند.

وی افزود: اقدامات بسیار خوبی با همکاری اداره راه و شهرسازی استان اصفهان به منظور اصلاح این نقاط و آشکارسازی آن‌ها برای رانندگان صورت گرفته و توانستیم میزان تصادفات به ویژه تصادفات منجر به فوت در این نقاط را کنترل کنیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: یکی از کارهای بسیار مهم و تاثیرگذاری که در این خصوص انجام شده طراحی نرم‌افزاری به نام نرم‌افزار «همپا» است که این کار با همکاری مشترک دفتر تحقیقات کاربردی و پلیس راه استان اصفهان به نتیجه رسید.

وی با اشاره به تاثیر بسیار زیاد این نرم‌افزار برای کاهش حوادث رانندگی در نقاط پرتصادف عنوان داشت: نرم‌افزار مذکور که قابلیت نصب بر روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند را دارد یک کیلومتر قبل از وارد شدن راننده به نقطه پرتصادف پیامی صوتی پخش و نسبت به آن نقطه وی را هوشیار می‌کند.

سردار معصوم‌بیگی عنوان داشت: هم اکنون 109 نقطه پرتصادف استان که توسط کارشناسان مورد شناسایی قرار گرفته بود برای هشدار دادن رانندگان در این نرم‌افزار قرار داده شده است.

وی از کاهش چشمگیر حوادث رانندگی در نقاط پرتصادف استان اصفهان خبر داد و گفت: علاوه بر اقدامات خوبی که در این زمینه صورت گرفته می‌توان گفت طراحی این نرم‌افزار نیز تاثیر بسیار زیادی در کسب این موفقیت داشته است.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه نرم‌افزار مذکور در حال حاضر فقط قابلیت هشدار دادن برای نقاط پرتصادف استان اصفهان را دارد، بیان داشت: با استقبالی که از این نرم‌افزار صورت گرفته به زودی نقاط پرتصادف 7 استان دیگر نیز تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند و امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک تمام نقاط پرتصادف کشور در این نرم‌افزار گنجانده شود تا همه رانندگان در هر کجای میهن عزیزمان از این طرح بسیار مفید و سودمند بهره‌مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان اصفهانی در حال حاضر برای دریافت این نرم‌افزار می‌توانند به پلیس راه استان اصفهان واقع در شهرک آزمایش مراجعه کنند اما در تلاش هستیم به زودی این نرم‌افزار را برای سهولت مردم در فروشگاه‌های رسمی دانلود نرم‌افزار در فضای مجازی قرار دهیم.

سردار معصوم‌بیگی این گونه طرح‌ها را در راستای بومی‌سازی دانش و تکنولوژی روز دنیا عنوان و خاطر نشان کرد: پلیس اصفهان در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تلاش می‌کند تا روز به روز خدمات‌رسانی خود را به مردم خوب، فهیم و با فرهنگ ایران اسلامی ارتقاء دهد و طرح‌های دیگری برای امنیت، آسایش و رضایتمندی مردم ارائه خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.