مردم نگران میوه شب عید نباشند/هیچ مشکلی در عرضه مرغ منجمد و میوه شب عید وجود ندارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در ماه های آغازین سال هیچ مشکلی در خصوص مرغ منجمد و میوه طرح تنظیم بازار نداریم.

ولی‌پور مطلق،رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت: ۸۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان برای دو ماه موجود است و در صورت نیاز به قیمت تنظیم بازار عرضه می‌شود.


وی با بیان اینکه کاهش قیمت مرغ در گرو دچار نشدن واحدهای مرغ گوشتی به بیماری است، افزود: اگر بیماری خاصی گریبان‌گیر واحدهای مرغ گوشتی نشود، قیمت مرغ ثابت می‌ماند.


رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: از اوایل دی ماه امسال قریب به ۲۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ گوشتی استان انجام شده است.


وی با اشاره به تأمین میوه در بازار عید استان افزود: ۲۰۰ تن پرتقال والنسیا و ۲۰۰ تن تامسون برای این ایام خریداری و ذخیره سازی می شود.


ولی پور مطلق گفت: طی سال گذشته به دلیل سرمازدگی برخی محصولات شمال کشور، به ناچار حجم بسیاری از پرتقال‌های وارداتی به استان حمل و توزیع شد.


وی با بیان اینکه باید مصرف و سلیقه مردم را نیز در شب عید در نظر بگیریم، افزود: باید در تهیه و ذخیره سازی، میوه مطلوب با شرایط نگهداری بالا انتخاب شود.


رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: شرایط تولید دو نمونه پرتقال والنسیا و تامسون خوب ارزیابی شده است، اما نگهداری پرتقال تامسون بعد از عید میسر نیست.
انتهای پیام/ب


ذخیره سازی 800 تن مرغ منجمد در سردخانه های استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.