مازندران میزبان ۱۰ شهید گمنام

مازندران ۳۰ بهمن ماه جاری میزبان ۱۰ شهید گمنام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در نشست خبری از ورود ۱۰شهید گمنام دفاع مقدس به استان خبر داد و گفت: پیکرهای این شهدای گمنام ۳۰ بهمن وارد شهرستان سوادکوه و مراسم شب وداع نیز همان روز در حسینه ثارالله قائمشهر  برگزار می شود.

وی افزود: پیکر مطهر هفت شهید ساعت ۹و ۳۰دقیقه سه شنبه اول اسفند در شهرهای ساری ، بابل و  محمودآباد تشییع می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: سه شهید دیگر  نیز پنج شنبه سوم اسفند ماه در فریم شهر  منطقه دودانگه ساری تشییع می شود.

سردار ملکی افزود: هم اکنون ۳۸یادمان شهدا در مازندران ساخته شد و ۳۰ یادمان نیز با پیشرفت ۱۵ تا ۸۵ درصد در حال ساخت است.

وی از بهره برداری مرحله نخست پارک موزه دفاع مقدس دهه فجر امسال در مازندران خبرداد و گفت:مرحله نخست پارک موزه دفاع مقدس با ۱۷ طرح بهمراه نمایشگاه تولید محتوا ساعت ۸صبح روز یکشنبه ۱۵بهمن افتتاح می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه در این مرحله از عملیات دفاع مقدس هفت تپه و اروند رونمایی می شود، افزود: مساحت پارک موزه دفاع مقدس ۶۰ هکتار آبی و خشکی است که ۳۶هکتار بستر  رودخانه تجن برای ساخت نمادین واقعه اروند آماده سازی شد.

سردار ملکی از برگزاری نمایشگاه دائمی دو سالانه دفاع مقدس با ۱۴ غرفه خبر داد و گفت: این نمایشگاه با هزینه ۲۸۰ میلیون تومان  دهه فجر گشایش می یابد.

وی افزود: برای ساخت و بهره برداری ۱۷ طرح با موضوعات دفاع مقدس ۱۹میلیارد و ۲۶ میلیون تومان هزینه شده است.

سردار ملکی گفت:کتاب تاریخی هزاره پایداری که تاریخ طبرستان ، انقلاب اسلامی و حماسه تاریخی  مردم مازندران را در ۶۰۰ صفحه نوشته شده است نیز دهه مبارک فجر امسال، رونمایی می شود.

انتهای پیام/ م

میزبانی از  ۱۰ شهید گمنام در مازندران

برچسب ها: دهه فجر ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار