یک روزنامه آمریکایی نوشت در شش سال گذشته شمار بی‌خانمان‌ها در شهر «لس آنجلس» هفتاد و پنج درصد افزایش یافته است.

افزایش ۷۵ درصدی شمار بی خانمان‌ها در لس آنجلسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه لس آنجلس تایمز، تعداد کسانی که در خیابان ها و پناهگاه های شهر لس آنجلس زندگی می کنند، در شش سال گذشته هفتاد و پنج درصد افزایش یافته است. به بیان دیگر، تعداد این افراد تقریبا از سی و دو هزار نفر به پنجاه و پنج هزار نفر افزایش یافته است. از هر چهار بی خانمان، سه نفر آنها -یعنی چهل و یک هزار نفر- درخودروها، کاروان ها، چادرها و پناهگاه های موقت زندگی می کنند. تعداد بی خانمان ها در این شهر بیشترین میزان در مقایسه با هر شهر دیگر در سراسر آمریکاست.

مشکل لس آنجلس از زمان روی کار آمدن اریک گارستی شهردار در 2013 و تسلط لیبرال دموکرات ها بر هیئت نظارت بر ناحیه وخیم تر شد. کسانی که از رونق اقتصادی عقب مانده اند نمی توانند با جوانان حرفه ای که توانسته اند از پس افزایش بسیار زیاد اجاره مسکن برآیند، رقابت کنند.

مقامات و گروه های بشردوستانه در مقایسه به گذشته بیشترین تعداد بی خانمان ها را اسکان داده اند؛ یعنی بیست و شش هزار نفر بین سال‌های 2014 تا 2017.

لس آنجلس با مشکل بسیار زیاد کمبود پناهگاه برای بی خانمانها مواجه است و برنامه های حمایتی از بی خانمان ها در لس آنجلس در مقایسه با موج شدید افزایش تعداد بی خانمان ها بسیار محدود و کندتر است. مسئولان این شهر در 2006 برنامه ای صد میلیون دلاری برای ساخت پنج پناهگاه منطقه ای برای بی خانمان ها را تصویب کرد، اما سال بعد در مواجهه با اعتراضات این برنامه را کنار گذاشتند.

در سالهای اخیر لس آنجلس بر اسکان دائم -بدون هیچ پیش شرطی- افراد بی خانمان متمرکز شده است؛ اما تایید صلاحیت افراد برای اسکان ماهه‌ا طول می کشد و لس آنجلس با کمبود شدید آپارتمان برای افراد فقیر مواجه است. مقامات گفته اند پانصد بی خانمان کوپن اسکان دریافته کرده اند اما جایی برای اسکان آنها وجود ندارد.

انتهای پیام/

معضل جدی کمبود جا برای اسکان بی‌خانمان‌ها در لس آنجلس

برچسب ها: آمریکا ، بیکاری ، اشتغال ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار