سالار آملی خبر داد؛

همکاری مشترک علمی ایران و جمهوری ارمنستان

معاون بین الملل وزارت علوم از همکاری ایران با کشور ارمنستان در زمینه های علمی، پژوهشی و فناوری خبر داد.

همکاری مشترک علمی ایران و جمهوری ارمنستانبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسین سالارآملی معاون بین الملل وزارت علوم در این نشست با بیان اینکه همکاری‌های علمی بین دو کشور می‌تواند به تقویت و توسعه همکاری‌های دو جانبه کمک شایانی کند، گفت: برای توسعه همکاری‌های علمی بین دو کشور باید گام‌های اجرایی برداشته شود و سیاست‌ها و برنامه‌های عملیاتی تدوین و در یک پروسه چند ساله، نقشه راهی تنظیم شود.

دانشگاه ارومیه مرکز ملی همکاری‌های علمی ایران و ارمنستان 

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: دانشگاه ارومیه به عنوان مرکز ملی پیگیری و هماهنگی، همکاری‌های علمی ایران و جمهوری ارمنستان در نظر گرفته شده است.

در ادامه واهرام مکردیچیان معاون وزیر آموزش و علوم جمهوری ارمنستان، با اشاره به وضعیت آموزش عالی این کشور، گفت: کشور ارمنستان در مسیر پیوستن به طرح بلونیا قرار دارد و در همین خصوص، طرح‌ها و قوانینی را در مرحله تصویب مجلس دارد که باعث افزایش استقلال دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها خواهد شد.

در این نشست، دو طرف، ضمن بررسی پیشینه همکاری‌های علمی و ظرفیت‌های همکاری، درخصوص برگزاری دوره‌های مشترک دانشگاهی، تأسیس شعبات مشترک دانشگاهی، تبادل دانشجو و اعضای هیأت علمی، کنفرانس‌های علمی مشترک و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت به بحث و تبادل نظر پرداختند.

آرکادی پاپویان رئیس اداره روابط بین‌الملل و دیازپورای وزارت آموزش و علوم ارمنستان و پروفسور روبن سافراستیان مدیر انستیتو شرق‌شناسی آکادمی ملی علوم جمهوری ارمنستان، واهرام مکردیچیان را در این سفر همراهی می‌کردند.

همچنین اعضای ارمنستانی کمیته در حاشیه این نشست، با دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست نمایندگانی از دانشگاه‌های ارومیه، صنعتی شریف، علامه طباطبایی و سازمان امور دانشجویان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار