مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر در خراسان شمالی

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان خراسان شمالی گفت : هم اکنون بیماری های قلبی و عروقی بیشترین علت مرگ و میر در استان خراسان شمالی است .

سید احمد هاشمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛گفت : در استان خراسان شمالی بیشترین علت مرگ و میر بعد از بیماری های قلبی و عروقی ، تصادفات و بعد از آن سرطان است .

وی افزود : بیشترین علت مرگ و میر در کشور ناشی از بیماری های قلبی ، عروقی ، سرطان ها و تصادفات بیش از 60 درصد است .

هاشمی با اشاره به اینکه در کل کشور میزان ابتلا به سرطان سیر صعودی دارد ، بیان کرد : بیشترین موارد ابتلا به سرطان در استان خراسان شمالی ،  زنان سرطان پستان و روده بزرگ و در مردان سرطان معده و روده بزرگ است.

وی تغذيه ناسالم ، مصرف دخانیات ، نداشتن فعالیت فیزیکی مناسب ، چاقی و مشکلات روحی و روانی را از عمده ترین دلایل بروز بیماری های غیر واگیر بیان و اظهار کرد : با بکارگیری روش های درست تغذیه  ، کاهش مصرف نمک ، قند و چربی ، افزایش مصرف میوه و سبزیجات و انجام ورزش به صورت مداوم می توان از بروز بیماری های غیر واگیر جلوگیری کرد.

هاشمی اظهار کرد : سالیانه به دانش آموزان مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه  2 بار وارنیش تراپی ارائه می شود که هم اکنون شاخص طرح وارنیش از 2 ممیز 4 دهم پوسیدگی دندان ها در کودکان و نوجوانان به یک ممیز 6 دهم در استان رسیده است .

انتهای پیام/آ

اجرای طرح وارنیش تراپی در مدارس استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.