سازمان حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت؛

مردم گول ارزان تمام شدن سفر با کاروان های آزادبر عتبات را نخورند/لزوم مهندسی راهکارهای مناسب برای استفاده حداکثری از فرصتهای حج

مهم‌ترین اخبار و رویدادهای سازمان حج و زیارت از دوازدهم تا بیستم بهمن ماه را با یک کلیک مشاهده کنید.

مردم گول ارزان تمام شدن سفر با کاروان های آزادبر عتبات را نخورند/به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سازمان حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

 

مردم گول ارزان تمام شدن سفر با کاروان های آزادبر عتبات را نخورند

مرتضی آقایی سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات، اظهار کرد: هر پولی که از زائران عتبات عالیات دریافت می شود باید در قبال آن یک سری خدمات به این افراد ارائه شود و تاکید ستاد عتبات عالیات بر این است که خدمات فوق باید از استاندارد و امنیت کافی برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: مردم گول این موضوع که هزینه کمتری را به کاروان های آزادبر می پردازند،  نخورند و اگر به دنبال این هستند که سفری ایمن و بامعرفت را در عتبات عالیات سپری کنند و شیرینی و حلاوت این سفر معنوی را درک کنند، باید در کاروان های رسمی سازمان حج و زیارت ثبت نام خود را انجام دهند.

 

آخرین وضعیت مصدومان آتش سوزی هتل زائران ایرانی در نجف

مرتضی آقایی سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات اظهار کرد: حادثه آتش سوزی  در هتل محل اقامت زائران ایرانی در نخستین ساعات شب رخ داد و این جای شکر دارد، چرا که وقوع این حادثه در نیمه شب جان تعداد بیشتری از زائران را با خطر مواجه می کرد.

آقایی با اشاره به فوت 2 زائر ایرانی در حادثه آتش سوزی افزود: متاسفانه تعداد مصدومان حادثه در نهایت به 3 تن افزایش پیدا کرد که البته حال این افراد در حال حاضر بهبود یافته است و هم اکنون از بیمارستان مرخص شده اند.

 

 

 لزوم مهندسی راهکارهای مناسب برای استفاده حداکثری از فرصتهای حج

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیتهای فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه را در حج حائز اهمیت دانست و گفت: برای استفاده حداکثری از فرصتهای حج باید راهکارهای مناسب را مهندسی کنیم.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در نشست مدیران سازمان حج و زیارت در محل این سازمان در تهران با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، حج با عزت را یکی از دستاوردهای امام راحل دانست و گفت: امام خمینی(ره) اتفاقات جدیدی را در حوزه نظم دهی و بخشهای فرهنگی،سیاسی و اجتماعی حج بوجود آورد که استمرار آن در چهاردهه اخیر قابل مقایسه با حج قبل از انقلاب نیست.

 

برخورداری توافقنامه حج ۹۷ از امتیازات بیشتری نسبت به توافق حج گذشته

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان حج و زیارت طی گزارشی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: توافق امسال سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران با مقامات حج و زیارت عربستان نسبت به توافق حج گذشته از امتیازات بیشتری برخوردار است.

رئیس سازمان حج و زیارت به رضایتمندی زائران و حجاج در حج گذشته اشاره کرد و گفت: حج گذشته به رغم نگرانی های جدی که از قبل وجود داشت با لطف خدا به خوبی برگزار شد به گونه ای که در نهایت رضایت زائران بیت الله الحرام را در پی داشت و همه حجاج از آن ابراز رضایت کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار