پیش بینی داروغه زاده از فروش فیلمهای جشنواره فجر در اکران سینماها

دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر گفت: ضریب اشغال صندلی های سینما رشد 100 درصدی را تجربه کرده است.

پیش بینی داروغه زاده از فروش فیلمهای جشنواره فجر در اکران سینماهابه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم داروغه زاده، دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر امشب در برنامه «شهر فرهنگ» شبکه خبر حضور یافت.

وی درباره مجوز اکران فیلمهای جشنواره فجر گفت: همه فیلمهای جشنواره،  می توانند مجوز نمایش بگیرند و مشکلی ندارند. اما در جشنواره های حرفه‌ای منتخبی از فیلمها به نمایش درمی آیند، نه همه فیلمها؛ زیرا اکران همه فیلمها مثلا می تواند در جشنواره سینما نیز صورت بگیرد.

داروغه زاده درباره زمان معرفی نامزدهای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر گفت: پس از نمایش آخرین فیلم، نامزدهای برنده سیمرغ جشنواره 36 را معرفی می کنیم. در واقع نامزدها عصر شنبه در قالب یک نشست خبری معرفی می شوند.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره داوران و احتمال سفارش پذیری آنها از گروه یا عده ای خاص برای اهدای جایزه گفت: سعی کردیم در این دوره، داورانی از اهل فن و از دل خود سینما انتخاب کنیم. فکر می کنم داوران ما سفارش پذیر نیستند و قرار نیست بر مبنای سفارش ها، فیلمی را انتخاب کنند و به آن جایزه بدهند.

داروغه زاده افزود: جشنواره فیلم فجر ارتباط ارگانیک با تولیدات سینمای ایران  دارد. روزگاری جشنواره فیلم فجر خاستگاه همه انواع فیلم ها بود، اما امروز هر گروه از انواع فیلمها از جمله سینمای مستند، کودک و غیره خود جشنواره ای منحصر به فرد دارند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف ما در جشنواره، ایجاد رقابت بین بخش های مختلف سینماست. این بخشها در جشنواره فجر دیده می شوند، اما عمدتا در سایر جشنواره ها  دیده نمی شوند.

دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر گفت: پیش بینی ما برای فیلم‌های جشنواره این است که فروش خوبی خواهند داشت، زیرا ضریب اشغال صندلی های سینما رشد 100 درصدی را تجربه کرده است. گروه های پخش فیلم نیز معتقدند که اکران فیلمها در سال آینده بسیار موفق خواهد بود.

وی درباره عدم وجود فرش قرمز در جشنواره  امسال اظهار داشت: مراسمی با عنوان «فرش قرمز» به معنای جهانی را ما نه امسال، بلکه هیچ وقت نداشته ایم.

داروغه زاده درباره سیمرغ مردمی نیز اظهار داشت: امسال انتخاب سیمرغ مردمی بطور مکانیزه است و خانه سینما آن را اجرا می کند و ما هیچ نقشی در نتیجه نداریم. امکان بروز خطا نیز اصلا وجود ندارد. اما با این حال اگر اعتراضی وجود داشته باشد، خانه سینما بعد از جشنواره پاسخگوی تهیه کنندگان خواهد بود.

وی ادامه داد: به هر حال جوایز همه بر اساس آیین نامه و مقررات اجرای جشنواره است. اما اصل بر اهدای یک سیمرغ در بخش بهترین فیلم از نگاه مخاطبان است.

دبیر جشنواره فیلم فجر در خصوص اکران نوروزی سینماها بیان کرد: هنوز برای اکران نوروزی هیچ جلسه ای تشکیل نشده و هنوز چیزی قطعی نیست. شورای صنفی همیشه جلسه اکران را بعد از جشنواره برگزار می کند.

وی در پایان سخنانش در این برنامه درباره ثبات مدیریتی جشنواره فیلم فجر گفت: دبیری جشنواره فیلم فجر سخت ترین کار دنیاست، چون توقع ها و حواشی زیاد است. اما دبیری جشنواره فجر را با همه این سختی ها دوست دارم. معتقدم که ثبات مدیریت جشنواره، باعث برگزار شدن بهتر و منظم تر جشنواره فجر خواهد شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.