وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت؛

ابلاغ بخشنامه اسکان نوروزی دانشگاه آزاد/سطح‌بندی دانشگاه‌های کشور با هدف افزایش انگیزه رقابتی است

وزارت علوم این هفته با اخبار متنوعی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

اعضای هیأت علمی متناسب با نیاز واحدهای دانشگاهی جابه‌جا می‌شوند /سطح‌بندی دانشگاه‌های کشور با هدف افزایش انگیزه رقابتیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بیشماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در ادامه دنبال کنید.

تاسیس اولین مرکز فناوری و نوآوری مهندسی دریا بوسیله دانشگاه صنعتی امیرکبیر

مجتبی برجسته معاون مرکز تخصصی فناوری و نوآوری مهندسی دریا گفت: مرکز نوآوری دریایی امیرکبیر در پردیس بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تأسیس شد. برای این منظور دانشگاه صنعتی امیرکبیر حمایت‌های مالی و صنعتی فراوانی اختصاص داده است. با توجه به اهمیت موضوع، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی به نمایندگی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین دیگر ارگان‌های دریایی کشور حمایت‌های بسیار ارزشمندی از تأسیس این مرکز نموده‌اند.

سطح‌بندی دانشگاه‌های کشور با هدف افزایش انگیزه رقابتی

مجتبی شریعتی نیاسر در آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری با بیان اینکه امروز زمان ارتقا کیفی دانشگاه‌ها است گفت:  با هدف افزایش رقابت بین دانشگاه‌ها سطح بندی بین مراکز علمی صورت می‌گیرد.

شریعتی وجه دیگر کیفی سازی دانشگاه‌ها را توانمندسازی اعضای هیئت علمیدانست و افزود: اخیرا سالانه تعداد ۲ هزار تا ۲۵۰۰ نفر عضو هیئت علمی جذب کرده‌ایم؛ طبیعتا سن اعضای هیئت علمی پایین آمده است؛  گرچه نخبگان به این زمینه ورود پیداکرده‌اند ولی این افراد تجربه کافی برای ارتباط با دانشجو را ندارند؛ به همین دلیل باید مراکز توانمندسازی اساتید تدارک دیده شود تا بدنه هیئت علمی با الگو گرفتن از متد‌های روز دانشگاه‌های جهان، ارتباط بهتر و موثرتری با دانشجو داشته باشد.

در پایان آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی، از اساتید نمونه کشوری تقدیر شد. 

اعضای هیأت علمی متناسب با نیاز واحدهای دانشگاهی جابه‌جا می‌شوند

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در شورای گسترش دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به منظور حل مشکل اساسی کشور در دهه 60 تأسیس شد، گفت: تعداد زیادی از افراد جامعه در آن مقطع، متقاضی تحصیلات دانشگاهی بودند که شرایط و امکانات کشور پاسخگوی مطالبات آنها نبود و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای نیاز به تحصیل داوطلبان شکل گرفت.

وی با تأکید بر اینکه امروز کشور دیگر نیازی به تربیت مهندس ندارد، افزود: در حال حاضرتربیت تکنسین از نیازهای کشور است که دانشگاه آزاد اسلامی دارای امکانات خوبی در این زمینه است و باید از آن بهره مند شد.

رهبر به طرح ناحیه بندی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: در این طرح دانشجو جا‌به‌جا نمی‌شود، بلکه اعضای هیأت علمی متناسب با نیاز واحدها و مراکز دانشگاهی جا به جا می شوند.

ضرورت داشتن نگاه آینده‌پژوهانه به انقلاب اسلامی

علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما در نشست معرفتی استادان بسیجی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاداسلامی گفت : باید ببینیم که با توجه به چشم‌انداز انقلاب اسلامی باید به چه نقطه‌ای می‌رسیدیم، بنابراین لازم است پیش‌دستانه به آسیب‌شناسی پرداخته، سوالات نسل جوان را احصاء کنیم و پاسخ‌های منطقی و مستدل به آنها بدهیم.

دارابی با تاکید بر انتقال ارزش‌ها به جامعه از سوی نسل جوان بسیجی، گفت: باید شبانه‌روزی در بسیج کار کنیم تا در انتقال ارزش‌ها به جامعه بتوانیم موفق عمل کنیم، البته کار در رسانه سخت‌تر است، چون با دیدگاه‌ها و نگاه‌های مختلف سر و کار دارد.

ابلاغ بخشنامه اسکان نوروزی دانشگاه آزاد

عبدالرسول پورعباس معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی، بخشنامه تشکیل ستاد اسکان نوروزی سال 97 دانشگاه آزاد اسلامی را به روسای واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

به منظور برنامه‌ریزی واحدهای مقصد در پذیرش میهمانان گرامی، زمان دریافت تقاضای اسکان، از تاریخ ابلاغ بخشنامه و نهایتاً تا تاریخ 1396/12/23 تعیین می‌شود.

با توجه به کثرت متقاضیان و محدودیت ظرفیت اماکن رفاهی و اقامتی واحدها و جهت انتفاع عموم همکاران و خانواده‌های ارجمند ایشان، حداکثر مدت زمان استفاده از اماکن اقامتی واحدها و مراکز دانشگاهی سراسر کشور برای همکاران 3 شب و 4 روز تعیین می‌شود

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار