المپین های ایرانی گوشی های سامسونگ دریافت می کنند

برگزار کنندگان بازی های المپیک زمستانی 2018 تصمیم گرفتند به ورزشکاران ایرانی حاضر در این بازی ها نیز گوشی های هوشمند سامسونگ رایگان اهدا کنند.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جواندر پی جنجال به وجود آمده ناشی از اهدا نشدن گوشی تلفن هوشمند سامسونگ به 4 ورزشکار ایرانی حاضر در بازی های المپیک 2018 پیونگ چانگ و بروز احساسات ضد سامسونگ در ایران ،برکزار کنندگان این رقابت ها امروز تصمیم گرفتند به ورزشکاران ایرانی حاضر در این بازی ها نیز گوشی های هوشمند رایگان بدون شرط بازگشت اهدا کنند.
روز گذشته اعلام شد شرکت سامسونگ 4000 هزار گوشی تلفن گلکسی نوت 8 به ارزش 1000 دلار بین شرکت کنندگان در بازی های المپیک زمستانی توزیع خواهد کرد، اما ورزشکاران ایرانی و کره شمالی به دلیل تحریم های سازمان ملل از دریافت این هدایا محروم هستند.


این تصمیم با واکنش های تند تهران مواجه شد و حتی سفیر کره جنوبی به سفارت خارجه ایران فراخوانده شد.
همه این اتفاقات باعث شد برگزار کنندگان بازی های المپیک 2018 در تصمیم خود تجدید نظر کنند.


به گزارش خبرگزاری رسمی کره جنوبی،یکی از مقامات کمیته برگزاری مسابقات المپیک و پارالمپیک 2018 گفت: "کمیته بین المللی المپیک IOC) ) تصمیم گرفت اجازه دهد گوشی های هوشمند گلکسی نوت 8  به چهار ورزشکار ایرانی بدون شرط بازپس گیری، اعطا شود."

این تصمیم، ظاهرا به دلیل  احساسات ضد سامسونگ در ایران،پس از انتشار خبرهای مذکور،اتخاذ ده است.
سازمان ملل متحد ارائه کالاهای لوکس یا دستگاه هایی که به طور بالقوه می تواند برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار بگیرد، به کره شمالی و ایران را ،ممنوع کرده است.


در بازی های زمستانی 2018 بیست و دو ورزشکار از کره شمالی و چهار ورزشکار ایرانی حضور دارند.

وزارت خارجه تهران روز پنجشنبه سفیر کره جنوبی در ایران را فراخواند و خواستار عذرخواهی سئول و سامسونگ شد.
با وجود این که ایرانی ها هدایای سامسونگ را دریافت خواهند کرد،اما کره شمالی ها گوشی های هوشمند را دریافت نخواهند کرد.

از سوی دیگر در بیانیه ای که روز پنج شنبه به خبرگزاری کره جنوبی ارسال شد، کمیته بین الملی المپیک اعلام کرده است که از کره شمالی درخواست کرده است که پس از این رویداد، گوشی های تلفن را بازگردانند.

"درباره کره شمالی،از همه شرکت کنندگان آنها خواسته می شود که تلفن ها را به کشور خود منتقل نکنند، بلکه تنها در طول اقامت خود در پیونگ چانگ از آنها استفاده می کنند."

اما یکی دیگر از مقامات گفت که کره شمالی هنوز از دریافت تلفن های هوشمند خودداری می کند.

یکی از مقامات کمیته سازماندهی گفت  ، " در این بین سردرگمی  وجود داشت ، کمیته بین المللی المپیک و برگزارکنندگان المپیک 2018  مجبور  بودند مسائل حقوقی در مورد دادن گوشی هوشمند Galaxy Note 8 به ورزشکاران کشورهای تحت تحریم بین المللی را بررسی کنند."

انتهای پیام/


ورزشکاران ایران گوشی دریافت می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار