آنچه در نشست خبری فیلم مصادره گذشت؛

واکنش مهران احمدی به احتمال اصلاحیه فیلمش در اکران عمومی/ افشاگری درباره پشت پرده آرای مردمی جشنواره

واکنش مهران احمدی به احتمال اصلاحیه فیلمش در اکران عمومی/ افشاگری درباره پشت پرده آرای مردمی جشنوارهنشست خبری فیلم سینمایی «مصادره» با حضور عوامل فیلم و حواشی جالبی در پردیس ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری فیلم سینمایی «مصادره» با اجرای گبرلو و حضور عوامل فیلم در پردیس ملت برگزار شد.

قاسمی در ابتدای نشست  در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: من نفهمیدم بالاخره ارزشی هستم یا نیستم، ولی به هر حال به دنبال ساخت طنزی بودیم که به این اثر رسیدیم و راضی هستم.

همچنین علی فوقانی نویسنده فیلم «مصادره» در ادامه توضیح داد: ما می‌خواستیم به اینجا برسیم که طنزی بسازیم که نفهمیم به آن بخندیم یا نخندیم؟!.

مسعود سلامی مدیرفیلمبرداری افزود:ترکیب بندی رنگ‌ها برایم سخت بود و آمریکا را تا به حال ندیده بودم و ساخت چنین فضایی واقعا آسان نیست. حقیقت این است که فضای بازجویی و اتفاقاتی که آنجا رخ می دهد، همگی سرد هستند و نمی شد این فضا گرم باشد و جز این هم قابل باور نبود.

طراح صحنه فیلم «مصادره» گفت: ما سعی کردیم بستر مناسبی برای صحنه‌ها و تصویرسازی‌های فیلم به وجود آوریم و امیدوارم موفق بوده باشیم.

مهران احمدی کارگردان «مصادره» در ادامه این نشست در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص سکانس های بازداشتگاه گفت: بله همین طور است و در بازداشتگاه غذای برابر می‌دهند و من رفتم و دیدم که می گویم و خیلی هم عالی بود! ما گوشه کنایه ای به نظام نزدیم و سعی کردم در کل اثر بی طرف باشم و وقایعی که مطالعه کردم و ایران از گذشته تا به حال با آن مواجه بوده است را نشان دهم و واقعیت هایی که رصد کردم را به تصویر بکشم. سیاست فقط بستری است که قصه ای تعریف کنیم و فیلم ما اصلا سیاسی نبود

وی درباره چرایی انتخاب رضا عطاران برای ایفای نقش اصلی این فیلم اظهار کرد:قبول دارید که عطاران بهترین فیلم ساز ایران است؟ به این نکته توجه کنید که در تمام دنیا رسم است که کمدین ها یک نقش ثابت بازی می کنند. همه کمدین های بزرگ را که در دنیا بررسی کنید هم همین وضع را دارند و قائله در مورد به تکرار افتادن یا نیفتادن عطاران همین جا ختم می شود. کجا عطاران را در این سن و سال دیده بودید که درست در همین سن و همین شکل و شمایل بازی کرده باشد؟ او حداقل چهل سال بازه زمانی بود که در این نقش سپری می کند.

عطاران ادامه داد: حرف سناریو خیلی جالب بود و به آدم‌هایی پرداخته شده است که نمونه‌اش این افراد ساواکی هستند که من نقشش را بازی کردم. ما از این مثال ها کم نداریم؛ افراد ساده‌ای که سمتی درجایی داشتند و وضعیت تغییر کرد و... این اتفاق ها زیاد افتاده و خانواده‌ها در چنین ماجراهایی درگیر شده‌اند. اصلی‌ترین دلیل انتخاب این نقش، قصه فیلم بود که خیلی دوستش داشتم.

قاسمی درخصوص سرمایه گذاری سید محمد امامی گفت: امامی در این جشنواره دو یا سه فیلم دارد و یک فیلمش هم به برلین رفته و یک فیلمش هم به جشنواره اصلا نیامده است. او هر کار می‌کند، این را بدانید که مملکت قانون دارد.

احمدی درخصوص ساخت فیلمی کمدی ادامه داد: یعنی کسی که در مورد دفاع مقدس فیلم می سازد نمی تواند طناز باشد؟ به دلیل ویژگی های تکنیکی که نرگس آبیار در کارهایش داشت و همه می دانیم که او چقدر کارش درست است، باعث شد با هم همکاری کنیم. ما در ارمنستان مثل یک خانواده کار کردیم. بازیگران کارهم آنقدر حرفه ای هستند که جای همه مشخص است و کلا همه چیز خوب پیش رفت.

احمدی همچنین، در خصوص طنز سیاه در فیلم مصادره گفت: فیلم های بهتری در این ژانر ساخته شده و احساس کردم جای چنین کمدی در سینمای ما خالی است. علاقه خودم به کمدی سیاه تر بیشتر است و به نظرم هر کمدی را می شود در قالب تراژدی بیان کرد.

وی در ادامه درباره احتمال تغییر فیلم و اصلاحات سکانس هایی از «مصادره» گفت:  به هیچ عنوان چیزی از فیلم کم نمی شود؛ قرار باشد اصلاحیه ای به فیلم بخورد خودم را آتش می زنم!

این کارگردان در واکنش به انتقاد برخی خبرنگاران درباره شوخی های ناپسند در فیلم گفت: باور کنید که قصد من اصلا چنین چیزی نبوده و معتقدم فیلم از این نظر مشکلی ندارد.

مهران احمدی کارگردان «مصادره» همچنین در اعتراض با نتیجه آرای مردمی گفت: ما سر آرای مردمی اعتراض کردیم و گروهی منسجم را جلوی سینماها گذاشتیم. دیدیم تهیه کننده ای را که ده میلیون کارت کشید و سانس فوق العاده خرید!! مسئولین این ماجرا به من زنگ زدند و گفتند که قبول داریم شیطنت هایی شده و سیستم ما کارآمد نبوده است.

سپس، عطاران درباره تکراری شدن نقشش گفت: سعی کردم آن اتفاقاتی که در نهنگ عنبر بود، اینجا تکرار نشود. قصه اصلی فیلم هنوز هم برایم جذاب است. برای ایفای این نقش از شخصیت و زندگی پدرم الگو گرفتم. پدرم کارهای عجیب و جالبی می کند.

در این نشست خبری، هادی کاظمی بازیگر «مصادره» گفت: علاقه ام این بود که نقش جدی بازی کنم؛ اما مصادره یک آن برایم خیلی جدی شد. به هرحال همیشه دوست دارم، نقش متفاوتی را بازی کنم. هومن سیدی دیگر بازیگر مصادره هم، از خبرنگاران به دلیل حواشی و جنجال نشست پرسش و پاسخ فیلم مغزهای کوچک زنگ زده عذرخواهی کرد و گفت: از هرکسی که او را مکدر کردم عذرخواهی می کنم.

سیدی در ادامه گفت: می‌گویند فیلم‌هایی که می‌سازم و نقش‌هایی که بازی می‌کنم خشن است و بر اساس زندگی خودم است و... واقعا اینطور نیست و من به این نقشی که در «مصادره» بازی کردم، نزدیک‌تر هستم. وقتی در کنار عطاران و مهران احمدی هستی باید طنز پرداز باشی. عطاران جزو معدود بازیگرانی است که وقتی در کنارش هستید، می‌فهمید او پدیده سال‌های اخیر است. لازم به یادآوری است که تهیه کننده فیلم هم بسیار توانمند است.

احمدی در ادامه گفت: «فعلا سری بعدی ساخت ایران را بازی می‌کنم. من آرای مردمی را دیدم که ناراضی هستند! واقعا اینطور است؟! بگویم که خودم دیدم تهیه کننده‌ای ده میلیون تومان چک کشید برای خرید سانس فوق العاده! فوج عظیمی از نمی‌پسندم‌ها به ما ضرر زد. مردم اگر فیلم را دوست ندارند چرا تا ساعت 3 صبح در صف سینما هستند؟ من شنیدم دوستانی می‌خواستند رأی بدهند و دیدم کدشان قبلا استفاده شده! بازهم بگویم؟!من کاری به چیزی ندارم و اگر قرار است اعدام شوم، بشوم. اصلا مهم نیست برایم. فقط بدانید که این پول‌ها خوردن ندارد».

قاسمی تهیه کننده فیلم در آخر گفت: «تک تک اعضای گروه را دوست دارم و مدیون شما هستم. فیلم «شیار 143» داشت خفه می‌شد و رسانه‌ها نجاتش دادند».

 

انتهای پیام/

نشست خبری فیلم سینمایی «مصادره» برگزار شد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار