رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

دولت به واردکنندگان گوشت، یارانه می‌دهد/ نرخ هر کیلو شقه گوسفندی ۴۳ هزار تومان

ملکی گفت: میزان واردات گوشت تا حدی کاهش یافته که دولت به منظور جلوگیری از التهاب بازار، یارانه‌ای برای واردکنندگان در نظر گرفته است.

دولت به واردکنندگان گوشت یارانه می دهد/ نرخ هر کیلو شقه گوسفندی 43 هزار تومانعلی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش 2 هزار تومانی نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 40 تا 41 هزار تومان به مغازه دار و 42 تا 43 هزار تومان به مشتری عرضه می شود.

وی افزود: نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، افزایش مصرف پروتئین در فصل زمستان، اتمام ذخایر دام و خروج  غیرمجاز دام ناشی از نوسان نرخ ارز در هفته های اخیر همگی دست به دست هم داده و قیمت دام زنده را با نوساناتی روبرو کرده که این امر در گرانی گوشت قرمز نیز تاثیر گذاشته است.

به گفته ملکی با توجه به وضعیت کنونی بازار نمی توان انتظار کاهش قیمت را داشت.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به تاثیر نوسانات نرخ ارز بر میزان واردات بیان کرد: با توجه به نوسان نرخ ارز، میزان واردات گوشت تا حدی کاهش یافته است که قرار شده دولت یارانه‌ای به منظور جلوگیری از التهاب بازار در نظر بگیرد، چرا که افزایش قیمت ارز اختلال‌هایی در بازار ایجاد کرده است.

وی وضعیت کنونی تقاضا را عادی تلقی کرد و گفت: طبق روال همه ساله از ابتدای اسفند، تقاضا به منظور اعطای سبد کالای ارگان‌ها به پرسنل خود افزایش می‌یابد که اگر میزان واردات افزایش نیابد؛ می تواند بازار را متشنج کند.

انتهای پیام/

تاثیر نوسانات نرخ ارز بر میزان واردات گوشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار