استونی و روسیه دو جاسوس را با هم مبادله کردند

استونی و روسیه دو نفر را که به اتهام جاسوسی به مجازات‌های حبس محکوم شده بودند، به دنبال برخورداری از عفو ریاست جمهوری در مرز‌های خود مبادله کردند.

استونی و روسیه دو جاسوس را باهم مبادله کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه از تالین، مقامات استونیایی اعلام کردند استونی و روسیه روز شنبه دو مرد را که به اتهام جاسوسی به مجازات‌های حبس محکوم شده بودند، به دنبال برخورداری از عفو ریاست جمهوری در مرز‌های خود مبادله کردند.

خبرگزاری فرانسه از تالین، این منبع اعلام کرد رایوو سوسی، یک بازرگان استونیایی در گذرگاه مرزی کوادولا در جنوب شرق استونی با آرتیوم زینچنکو مبادله شد.

آرنولد سینیسالو، رئیس دستگاه امنیت داخلی استونی اعلام کرد «استونی یک جاسوس را که در اینجا مرتکب جنایت شده بود، به روسیه تحویل داد و در عوض آن یک بازرگان استونیایی توانست بعد از دوره‌ای طولانی حبس در روسیه به آغوش نزدیکان خود بازگردد».

رایوو سوسی در فوریه سال ۲۰۱۶ در روسیه برای فعالیت‌هایی که به دوره ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ مربوط می‌شود، بازداشت و در دسامبر ۲۰۱۷ به اتهام جاسوسی به ۱۲ سال حبس محکوم شده بود. رایوو سوسی در زمینه هوا فضا فعالیت می‌کرد.

در سال ۲۰۱۷ دادگاهی در تالین، زینچنکو را به پنج سال حبس برای جاسوسی برای دستگاه اطلاعات نظامی روسیه محکوم کرده بود.

زینچنکو که از سال ۲۰۱۳ با مجوز اقامت در استونی زندگی می‌کرد، به جرم جمع آوری و انتقال اطلاعاتی که به امنیت ملی استونی ضربه می‌زد، گناهکار شناخته شد.

موضوعات جاسوسی به طور مرتب روابط میان روسیه و کشور‌های منطقه بالتیک را که جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی سابق هستند و به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو و اتحادیه اروپا درآمده اند، دچار تنش می‌کند. بعد از این که در سال ۲۰۱۴ روسیه شبه جزیره کریمه را به خاک خود ضمیمه کرد، هراس این کشور‌ها از روسیه افزایش یافته است.

روسیه در سال ۲۰۱۵ نیز استون کوهور (Eston Kohver)، یک افسر استونیایی را در جریان مبادله جاسوس آزاد کرد.

کوهور که در روسیه به اتهام جاسوسی به ۱۵ سال حبس محکوم شده بود با آلکسی درسن، مقام امنیتی سابق استونی که به اتهام جاسوسی برای مسکو ۱۶ سال حبس خود را در استونی سپری می‌کرد، مبادله شدند.

انتهای پیام/

مبادله دو جاسوس بین روسیه و استونی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار