ارزش افزوده بخش کشاورزی منفی است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت موجود در بخش کشاورزی قابل استمرار نیست، گفت: ارزش افزوده بخش کشاورزی ما در حال حاضر منفی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، و بنا به اعلام روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور؛ محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس صبح امروز در دیدار و نشست مشورتی با رئیس، معاونان و پرسنل جهاد کشاورزی شهرستان کرمان با حضور فرماندار کرمان، گفت: برای بهره وری در حوزه کشاورزی، مجموعه وزارتخانه و متولیان استان‌ها مسئولیت دارند و تصمیم‌گیرنده هستند و مطئمنا راهکار‌هایی نیز برای این مسئله وجود دارد.
وی افزود: تغییر اقلیم مختص کشور ما نیست و کاهش بارندگی‌ها را در سایر کشور‌ها شاهد هستیم، اما تفاوت معناداری میان تولیدات و وضعیت کشاورزی ما با کشور‌های اطراف وجود دارد.
پورابراهیمی اجرای طرح‌های تحولی در ساختار کشاورزی کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: با وجود ارتقا‌هایی که برای افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی داریم، اما وضعیت موجود ما مطلوب نیست.
وی متوسط مصرف آب در حوزه کشاورزی کشور را ۹۰ درصد عنوان کرد و گفت: آثار ناشی از اقدامات ما در راستای افزایش بهره‌وری در بهبود شرایط ناشی از تولید، بهره در تولید و کاهش بهای تمام شده برای افزایش سود کشاورزی دیده نمی‌شود.
پورابراهیمی تصریح کرد: نتیجه اجرای افزایش سطح آبیاری‌های تحت فشار و تغییر الگوی کشت در استان را باید در میزان ذخیره آب شاهد باشیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه وضعیت موجود در بخش کشاورزی قابل استمرار نیست و باید بر فرآیند کلی کار بازنگری صورت گیرد، اظهار داشت: مسیر راه سال‌های آینده ما در بخش کشاورزی باید مشخص باشد.
وی گفت: ارزش افزوده بخش کشاورزی ما در حال حاضر منفی است، به عنوان مثال قیمت‌گذاری بر روی گندم داخلی ۷۰ درصد بیشتر از قیمتی بوده که می‌توانستیم از مرز خریداری کنیم.
پورابراهیمی ادامه داد: ۱۰ هزار میلیارد تومان توزیع منابع در کشور برای خرید تضمینی گندم داریم، اما از سوی دیگر قاچاق گندم به کشور انجام و میلیارد‌ها تومان ضرر به دولت می‌شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به طرح‌های اقتصاد مقاومتی و انتخاب کرمان به عنوان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی گفت: با درخواستی که از رئیس جمهور داشتیم، کرمان به عنوان اول استانی انتخاب شد که تفویص اختیارات در آن صورت می‌گیرد.
وی افزود: با تفویض و افزایش اختیارات استانی، مدیران کل ما فرصت و ظرفیت خوبی برای پیشبرد اهداف استان در فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی دارند قرار می‌دهند و در حوزه کشاورزی می‌توان منشا تحول بود.
پورابراهیمی ابراز داشت: فشار‌های اقتصادی بر کشور ما به جنگ تمام عیار اقتصادی تبدیل شده است، اما متاسفانه بعضی در کشور ساده از این مسائل می‌گذارند و نمی‌خواهند آن را ببینند.
وی آسیب‌شنایی وضعیت موجود شهرستان کرمان از نگاه جهاد کشاورزی را پیشنهاد داد و افزود: پیشنهادات این حوزه در زمینه محور‌ها و الزامات و راه‌های رفع آن در بخش درون سازمانی و برون سازمانی ارائه شود و در صورت لزوم مجلس و کمیسیون اقتصادی آماده است که جلساتی را با وزارتخانه، استاندار و مدیران کل برای رفع مسائل داشته باشد.
پورابراهیمی ارائه راهکار‌های اساسی برای تحول در بخش کشاورزی را خواستار شد و گفت: خروجی کار این باشد که در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سال‌های متفاوتی را با وضعیت کنونی داشته باشیم.
انتهای پیام/ی

ارزش افزوده بخش کشاورزی ما در حال حاضر منفی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.