معاون اول «عبدالله» هم به صف ناراضیان از وی پیوست

معاون اول رئیس اجرائی دولت افغانستان اعلام کرد که عبدالله عبدالله نمی‌تواند حق خود را از رئیس جمهور بگیرد.

معاون اول «عبدالله» هم به صف ناراضیان از وی پیوستبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد خان»، معاون اول رئیس اجرائی دولت افغانستان اعلام کرد که عبدالله عبدالله نمی‌تواند حق خود را از رئیس جمهور بگیرد.

وی گفت: حقیقت مساله این است که همنوایی کامل میان بخش‌های مختلف حکومت وجود ندارد.

محمد خان در خصوص تقسیم قدرت میان رئیس اجرایی و رئیس جمهور و رضایت تیم رئیس اجرایی بیان داشت: ملت افغانستان بعد از سلسله مشکلات فراوانی بالاخره امیدوار شدند که بین دو تیم برنده یک توافقنامه امضا شد و بالاخره هر دو تیم در یک حکومت شامل شدند اما توافقنامه‌ای که صورت گرفت متاسفانه عملی نشد و کاش عملی می شد و ما شاهد مشکلاتی که فعلا می بینیم نمی‌بودیم. پس به وضاحت باید بگویم که به نسبت عملی نشدن توافقنامه رضایتی از تقسیم قدرت در حکومت نداریم.

وی، در ارتباط با رضایت یا عدم رضایت خودش از رئیس اجرایی گفت: در ابتدای مرحله شروع حکومت وحدت ملی برای معاونیت اول، دو وزارت و دو ولایت در نظر گرفته شده بود که ولایت‌ها تا امروز هم دارای والی نشده‌اند و دو وزارت که در وقتش یکی وزارت عدلیه و دیگری وزارت انکشاف دهات بود به ما رسیده است. بعد از آن هر اجراییاتی که صورت گرفته است و یا هر مقرری که صورت گرفته است از طرف رییس اجرایی بوده است و طبعا من و طرفداران من به این اوضاع خوشحال نیستیم و مورد قناعت من واقع نشده است و من از داکتر عبدالله در این مورد رضایت ندارم. چیزی که در توافق بین دو طرف امضا شده است باید اجرا می‌شد و شود. باید گفت که عبدالله نمی تواند حق خود را از رییس جمهور بگیرد.

محمدخان افزود: من برای اعتراض هم انفرادی و هم به با دوستان مساله را به رئیس اجرایی مطرح کردم اما اعتراض‌ها در شرایط فعلی نه نتیجه مثبتی دارد و نه دردی از ملت افغانستان دوا می کند. به همین دلیل تا به حال واکنشی در این مورد نشان نداده ام و بعد از این هم تصمیم ندارم که از همین واکنش های رایج امروزی نشان دهم. دیدیم که اعتراض ها در کابل ده ها مورد دیگر را بوجود می آورد. روش من این است که روبرو با داکتر عبدالله در این مورد گفتگو می کنم تا به نتیجه برسم و در حدی هم نیستم که دندان بشکنم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار