۲۵میلیارد تومان اعتبار برای توسعه شهر اقتصاد مقاومتی

مجری ملی طرح توانمندسازی منطقه قلعه گنج گفت : هدف بنیاد مستضعفان محرومیت زدائی و ایجاد اشتغال با استفاده از توانمند سازی از ظرفیت های بومی منطقه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حیدروند مجری ملی طرح توانمندسازی منطقه قلعه گنج گفت : مشارکت مردم مهمترین راهکار توسعه است و باید مردم پتانسیل های خود را شناسایی کرده تا بتوانیم توسعه منطقه و توانمندی خانوارها را رقم بزنیم، لذا توسعه ما مردم محوری است.

وی افزود : کار با مردم و برای مردم" شعار بنیاد مستضعفان است و در جاهایی که مردم نیاز به تسهیل گری دارند، بنیاد مستضعفان کمک می کند اما بنیاد دستگاه اجرایی نیست.

حیدر وند اظهار کرد : برنامه ها را به چهار بخش تقسیم کرده ایم که بخشی از آنها را بنیاد پیگیری می کند، بخشی را باید جامعه محلی انجام دهد و یکسری از برنامه ها که باید با مشارکت دولت و بنیاد انجام شود در حال انجام است.

مجری ملی طرح توانمندسازی منطقه قلعه گنج آموزش را یکی از برنامه های بنیاد نام برد و افزود: بنیاد به دانش آموزانی که معدل بالا داشته باشند جوایزی اهدا می کند که در سال جاری به 6 هزار و 500 دانش آموز جوایزی اهدا کرده است.

وی بیان کرد : تجهیز مدارس از دیگر اقدامات بنیاد مستضعفان است که 102 مدرسه شناسایی شده و 70 درصد کار محقق شده است.

وی از نیاز 300 کلاس درس در قلعه گنج خبر داد و گفت:تا کنون ۱۲۵کلاس درس ساخته شده است و نوسازی مدارس، اقدامات قرآنی و فرهنگی از دیگر کارهای بنیاد در منطقه است و همچنین 2300 نفر آموزش فنی و حرفه ای دیده اند.

حیدر وند تصریح کرد : مشارکت مردم را مهمترین راهکار توسعه است وباید مردم پتانسیل های خود را شناسایی کرده تا بتوانیم توسعه منطقه و توانمندی خانوارها را رقم بزنیم، لذا توسعه ما مردم محوری است.

وی تشکیل صندوق های خرد، توانمندسازی و اعطای تسهیلات متوسط را در راستای توانمندسازی مردم منطقه برشمرد و افزود: بنیاد برای توسعه قلعه گنج 25 میلیارد تومان در نظر گرفته است.

مجری ملی طرح توانمند سازی بنیاد مستضعفان گفت : برای آنکه سرمایه گذار را به حضور در منطقه ترغیب کنیم، اعلام کردیم سرمایه گذاران فقط با پرداخت 20 درصد پول زمین در شهرک صنعتی این منطقه می توانند صاحب زمین شوند.

وی اظهار کرد : احداث پل برای روستای رمشک را آغاز کرده ایم و اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، همچنین 25 پل برای کاهش تصادفات احداث کرده ایم که بسیار موثر بوده اند.

وی به استعدادهای ورزشی مردم این منطقه اشاره و مطرح کرد: شورایی برای شناسایی ظرفیت ها و نیازهای ورزشی منطقه تشکیل داده ایم.

حیدروند با اشاره به اقدامات بنیاد در زمینه سلامت مردم، تصریح کرد: در طرح درمان بستر، مناطق مورد نیاز حمایت توسط دانشگاه علوم پزشکی شناسایی و به ما اعلام می شود ضمن آنکه بیمارستان این منطقه را تجهیز کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان به مردم محلی تسهیلات می دهد تا مردم خود در جهت توانمندی خود گام بردارند، اظهار کرد: توسعه فقط پول و فرهنگ نیست، بلکه توسعه در همه ابعاد باید باشد.

انتهای پیام/س

 

هدف بنیاد مستضعفان ایجاد اشتغال با استفاده از ظرفیت های بومی منطقه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار