6 خودروی جدید در راه بازار ایران

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع گفت: شرکت ایران خودرو با پژو و سایپا با سیتروئن قراردادهایی را امضا کرده اند که حاصل این همکاری ها عرضه شش خودروی جدید به بازار ایران در سال آینده است.

6 خودروی جدید در راه بازار ایرانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در همایش صنعت کابل در هتل آزادی تهران در جمع فعالان اقتصادی ایران وفرانسه منصور معظمی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به رشد اقتصادی قابل توجه کشور در سال های اخیر گفت: براساس گزارش بانک مرکزی و مرکز آمار ایران نرخ رشد اقتصادی ایران در سال 1396 حدود 4.5 درصد بوده که از معدل رشد جهانی که 3.2 تا 3.4 درصد برآورد شده بالاتر است. نرخ رشد اقتصادی ایران در سال آینده هم 4 تا 5 درصد پیش بینی شده است.

نماینده وزارت نفت در کمیسیون شورای اقتصاد با اشاره به نقش صنعت نفت به عنوان استراتژیک ترین صنعت در رشد اقتصادی کشور اظهار داشت: کمیسیون در جلسه روز یکشنبه خود مجموعه ای از پروژه های جدید نفتی به حجم 7.5 میلیارد دلار را تصویب کرد. از آن جا که ماده اولیه بخش قابل توجهی از این پروژه ها کابل است بازار خوبی برای صنعت کابل در آینده نزدیک پیش بینی می شود.

وی در ادامه با اشاره به مبادلات و همکاری های اقتصادی خوب ایران و فرانسه در سالهای اخیر که به سطح قبل از تحریم ها رسیده است گفت: تقریبا با تمام شرکت‌های بزرگ فرانسوی قرارداد بسته ایم که منابع دوطرف در آنها لحاظ شده است. در بخش خودرو شرکت ایران خودرو با پژو، سایپا با سیتروئن و ایدرو با رنو قراردادهایی را امضا کرده اند که حاصل این همکاری ها و سرمایه گذاری مشترک عرضه شش خودروی جدید به بازار ایران در سال آینده است. در بخش ریلی هم به زودی قراردادهایی با شرکتهای فرانسوی امضا خواهد شد که در این حوزه هم زمینه خوبی برای همکاری در حوزه کابل وجود دارد.

معظمی خاطرنشان کرد: در بودجه سال 97 هم در بخش صنعت منابع و تسهیلات ارزان قیمت و خوبی پیش بینی شده و دولت به طور جدی کم کردن مشکل اشتغال از طریق گسترش تولید و ارتقای بهره وری را دنبال می کند.

وی تصریح کرد: به عنوان یک شهروند ایرانی که تحولات کشور و دنیا را دنبال می کند فکر می کنم سال آینده وضعیت اقتصادی ایران بهتر از سال جاری خواهد بود. البته انتظار داریم شرکای ما از نگاه یکسویه اقتصادی به ایران پرهیز کنند و در بخش های سیاسی و فرهنگی و ... این مشارکت وجود داشته باشد.


بیشتر بخوانید:  ثابت ماندن قیمت خودروهای داخلی در بازار+ جدول


معظمی با تشکر از اقدامات سفیر فرانسه در گسترش روابط دو کشور اظهار داشت دولت فرانسه تاکنون موضع گیری های خوبی در قبال جمهوری اسلامی داشته که به روابط دوجانبه کمک می کند. امیدوارم در دوران ماموریت جناب سفیر این روابط گسترش بیشتری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: سیاست دولت و وزارت صنعت این است که بازار را در اختیار شرکتهایی بگذارد که با طرف ایرانی مشارکت دارند که خوشبختانه شرکتهای فرانسوی در این زمینه نسبت به کشورهای همجوار همکاری بهتری دارند ولی انتظار از دولت و شرکتهای فرانسوی بیشتر است.امیدوارم با سفر وزیر خارجه و جناب رییس جمهور فرانسه ارتباطات دو کشور در سطح بالاتری هم رقم بخورد.

معظمی در پایان خطاب به فعالان اقتصادی و کارشناسان ایرانی گفت: باید با امید به آینده کمک کنیم تا تصویر مثبت تر و واقع بینانه تری از شرایط اقتصادی اجتماعی کشور ارائه کنیم. واقعیت اقتصادی کشور بسیار بهتر و پویاتر از آن است که در ژورنالها و شبکه های اجتماعی ترسیم می شود و به هر حال رشد اقتصادی 5 درصدی را نمی توان کتمان کرد ولی به هر حال نیاز کشور بیشتر است و امیدوارم هر چه زودتر به رشد 8 درصد که مدنظر بوده برسیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

عرضه ۶ خودرو جدید در ایران طی سال آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار