عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: در شرایط فعلی، اقتصاد در مسیر توسعه و توازن قرار ندارد و فقدان خلاقیت احساس می‌شود.

عینی*سیدی////به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در همایش فصلی خانه احزاب که امروز پنجشنبه (10 اسفندماه) در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: وقایع و حوادث دی ماه با توجه به تحلیل‌های بسیاری از جامعه‌شناسان امری غیرقابل پیش‌بینی نبود.

وی افزود: اتفاقی مهم در فضای عمومی کشور رخ داد که در فرایندی تدریجی و فرسایشی امید را به ناامیدی و یأس تبدیل کرده بود و براساس پژوهش‌های انجام شده میزان ناامیدی اجتماعی در کشور نگران‌کننده است، مرز بین ناامیدی از وضع موجود مسئله‌ای است که آینده کشور را تهدید می‌کند و با این تفاسیر به برخی مسئولان به دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند.

منصوری تصریح کرد:‌ در شرایط فعلی اقتصاد در مسیر توسعه و توازن قرار ندارد و فقدان خلاقیت و نوآوری و رقابت سالم در کشور احساس می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت بیان کرد:‌ فساد، اقتصاد نفتی و رانتی، فرار از قانون و اختلاس‌های چند هزار میلیاردی برخی باعث شده که بیکاری و عدم بهره گیری از ظرفیت‌های نخبگان افزایش پیدا کند.

وی تأکید کرد: اقتصاد امروز ایران برای برون رفت از ابرچالش باید به الزامات حکمرانی خوب در عرصه اقتصاد که به تولید سرمایه ملی می‌انجامد، تن دهد.

منصوری ادامه داد: اعتراضات اخیر نشان داد بخشی از نارضایتی‌ها ناشی از عدم به رسمیت شناختن حقوق و کرامت انسانی شهروندان است و باید پذیرفت که مبنای نظم و قانون رعایت هنجارهای یک جامعه است؛ بعد از چهار دهه باید پذیرفت که تداوم برخی از رفتارهای اشتباه و یا پافشاری در برخی از رویه‌های غلط هزینه‌های بسیاری به دنبال دارد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در پایان خاطرنشان کرد: جامعه امروز ایران بیش از هر زمان دیگری نیاز به افزایش امید دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار