قاضی آمریکایی خواستار افشای جزئیات قرارداد بوئینگ با ایران شد

قاضی فدرال دادگاه شیکاگو با صدور حکمی، شرکت هواپیماسازی «بوئینگ» را ملزم کرد جزئیات قرارداد خود را با شرکت هواپیمایی «ایران‌ایر» در اختیار قربانیان ادعایی تروریسم قرار دهد.

قاضی آمریکایی خواستار افشای جزئیات قراداد بوئینگ با ایران شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان قاضی فدرال دادگاه شیکاگو با صدور حکمی، شرکت هواپیماسازی «بوئینگ» را ملزم کرد جزئیات قرارداد خود با شرکت هواپیمایی «ایران‌ایر» را در اختیار قربانیان ادعایی تروریسم قرار دهد.

این حکم در راستای رسیدگی به پرونده یک خانواده آمریکایی صادر شده است که با وکالت یک موسسه حقوقی اسرائیلی خواستار دریافت غرامت ۶۷ میلیون دلاری از ایران به خاطر حمله تروریستی ادعایی سال ۲۰۰۳ میلادی در فلسطین اشغالی هستند.

دادگاه فدرال شیکاگو پیش از این از دولت ترامپ خواسته بود نظر خود را درباره امکان افشای جزئیات محرمانه قرارداد بوئینگ با ایران اعلام کند تا در صورتی که پولی از ایران برای خرید هواپیما نزد این شرکت به ودیعه گذاشته شده باشد آن را به نفع قربانیان تروریسم مصادره کند.

از آنجاکه ایران دارایی قابل توقیفی در آمریکا ندارد، موسسه حقوقی اسرائیلی از دادگاه درخواست کرده است بوئینگ جزئیات قرارداد خود با ایران را منتشر کند تا چنانچه پولی از طرف ایران در ازای خرید هواپیما در اختیار این شرکت قرار گرفته است، آن را به نفع موکل خود مصادره کند.

در حال حاضر، بوئینگ اعلام کرده است که طبق برجام، جزئیات قرارداد آن با ایران محرمانه است و امکان افشای مفاد آن وجود ندارد. دولت ترامپ نیز هنوز درباره رای این دادگاه موضع‌گیری نکرده است.
انتهای پیام/

حکم قاضی فدرال آمریکا مبنی بر افشای جزئیات قراداد بوئینگ و ایران‌ایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۱۵:۳۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
امريكا تو هميشه درحال دزدي ازكشورهاي ديگر بوده ايي وهستي ثروتت را از دزدي بدست آورده ايي اما هميشه در جنگي هم با ملت خودت وهم با ملتهاي ديگر تااين دزديها را اينگونه صرف كني تويك دزدي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۱۴:۰۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
اینها نه وجدان دارن,نه شرف
اینم بازی جدیدشون هست...
آخرین اخبار