معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور:

از بانوان بیشتری در سمت‌های مدیریتی استفاده شود

90 درصد سمت‌های مدیریتی و سرپرستی در اختیار مردان و 10 درصد در اختیار بانوان است.

به گزارش  حوزه  دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در همایش استانداران، مديران کل سیاسی و فرمانداران سراسر کشور با اشاره به اینکه وزیر کشور منبعث از دستور رئیس جمهور، دستور داده‌اند که از تعداد بیشتری از بانوان در سمت‌های مدیریتی استفاده شود، اظهار کرد: هم اکنون حدود 510 خانم سمت‌های مدیریتی و سرپرستی دارند اما باید تلاش بیشتری کنیم که تعداد بیشتری از بانوان در سمت های مدیریتی خدمت کنند.

وی در ادامه بیان کرد: از 26 هزار نیروی وزارت کشور، 80 درصد را مردان و 20 درصد را بانوان تشکیل می دهند در حالی که 90 درصد سمت های مدیریتی در اختیار مردان و 10 درصد در اختیار بانوان است.

ناصریان همچنین با اشاره به اینکه از سال 93 ساختار فرمانداری ها بازنگری کامل شد، تصریح کرد: ساختار جدید فرمانداری ها را به 16 استان ابلاغ کرده ایم و به زودی این ساختار به 15 استان دیگر ابلاغ می شود. در بازنگری ساختار فرمانداری ها، 134 معاون فرماندار و 55 رئیس اداره و رئیس کل را اضافه کرده ایم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور خاطرنشان کرد: ما در گذشته دستورالعملی برای انتخاب فرمانداران نداشته ایم ولی با همکاری حوزه سیاسی وزارت کشور، این دستورالعمل را تهیه و به تصویب شورای عالی اداری رسانده ایم. فرمانداران دولت دوازدهم هم براساس همین دستورالعمل انتخاب شده اند.

وی همچنین اظهار کرد: وزارت کشور پیگیر دستورالعمل انتصاب مديران حرفه ای بود. شما فرمانداران ارزیابی دقیقی از وضعیت نیروی انسانی خود داشته باشید و افرادی را برای سمت ها معرفی کنید که شرایط لازم را داشته باشند و در جذب نیرو دقت لازم را داشته باشید.

ناصریان با اشاره به اینکه پیش از این به توانمندسازی نیروی انسانی کمتر توجه شده بود، افزود: ما دستورالعمل لازم در این زمینه را فراهم کرده و ابلاغ خواهیم کرد. فرمانداران به موضوع آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی خود توجه کافی را داشته باشند.

ناصریان در پایان گفت: به فرمانداران توصیه می کنم که جلسات شورای اداری شهرستان ها را منظم و به موقع برگزار کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار