معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد;

رشد 12 درصدی بودجه وزارت ارشاد

معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : بودجه وزارت ارشاد در بخش‌های مختلف بین 8 تا 12 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید هادی حسینی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 97 نسبت به سال 96 افزایش چشمگیری نداشته است گفت : در بخش‌های مختلف به‌طور متوسط بین 8 تا 12 درصد افزایش اعتبارات را در بودجه سال 97 شاهد هستیم.

وی افزود : سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بودجه فرهنگی کشور یک سیزدهم معادل بالغ‌بر یک هزار و 200 میلیارد تومان است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه در تلاشیم تا ۱۰۰ برنامه فرهنگی را در اولویت این وزارت قرار دهیم تصریح کرد : از مهم‌ترین برنامه‌های این وزارتخانه توجه به پروژه‌های عمرانی است بنابراین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ملی به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

حسینی بابیان اینکه یک هزار و ۳۰۰پروژه عمرانی ملی نیمه تمام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد تصریح کرد: توجه به بخش خصوصی و انجمن‌های فرهنگی هنری می‌تواند آنها را در راستای تکمیل این پروژه ها به ادامه فعالیت‌های خود تشویق کند.

وی با تأکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد حمایت‌های معنوی و واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی را به‌عنوان سیاست‌های این نهاد در سال آینده به‌صورت جدی پیگیری می‌کند افزود: در حوزه سینما تولید فیلم‌های فاخر برای تبیین ارزش‌های ایرانی اسلامی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، دفاع مقدس و غیره در اولویت‌های بعدی قرار دارد.

انتهای پیام / ه

سهم وزارت ارشاد از بودجه فرهنگی کشور یک سیزدهم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.