کیا سورنتو

کمپانی کره ای، کیا سورنتو را در سال 2017 در 5 تیپ L ،LX ،EX ،SX و SXL معرفی کرد تا افراد متناسب با بودجه و نسبت به نیاز خود برای برخورداری از امکانات اقدام به خرید این شاسی بلند کنند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کیا سورنتو جزء خودروهای شاسی بلند خانوادگی محسوب می شود .

کیا سورنتو مدل 2017 نسبت به نسل قبلی خود تغییر چندانی نکرده اما بر خلاف نمای ظاهری آن طراحی داخلی و کابین خودرو دچار دگرگونی شده است.

بخش زیادی از ادوات در جای مناسب خود قرار گرفته و از مواد با کیفیت در درون خودرو استفاده شده ، از جمله تغییرات در کابین آن استفاده از سان روف بوده است.

کمپانی کره ای، کیا سورنتو را در سال 2017 در 5 تیپ L ،LX ،EX ،SX و SXL معرفی کرد تا افراد متناسب با بودجه و نسبت به نیاز خود برای برخورداری از امکانات اقدام به خرید این شاسی بلند کنند.

 

کیا سورنتو در دو مدل ۵ و ۷ صندلی تولید شدهاست که برای داشتن مدل ۷ صندلی باید آن را به‌صورت جداگانه سفارش داد و شامل هزینه اضافی می شود به همین علت 7 سرنشین در این خودرو به راحتی قرار خواهند گرفت.

صندلی راننده این خودرو ارتقا پیدا کرده و سیستم فرمان نیز در مقایسه با مدل قبلی عملکرد مطلوبی داشته و سیستم ترمز و تعلیق نیز تغییرات اساسی یافته است.

سیستم‌های کار پلی اپل و اندروید گوگل از جمله تجهیزات الکترونیکی و سرگرمی در این خودرو است و همچنین برخورداری از یک نمایشگر ۶٫۱ اینچی که کنترل بخش زیادی از امکانات و کارایی تجهیزات توسط آن انجام می شود از جمله ویژگی های کیا سورنتو بوده است .

برخورداری از سیستم مدیریت پایداری VSM، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC – ABS - EBD از جمله سیستم های موجود در این خودرو برای پایداری آن در مسیر است .

علاوه بر آن همانند دیگر تولیدات کمپانی کیا موتورز، سورنتو نیز از تجهیزات ایمنی نظیر سیستم کنترل کروز هوشمند، هشدار برخورد از عقب و سیستم هشدار عقب بخشی و کیسه های هوا می توان نام برد.

در بخش پیشرانه کیا سورنتو ۲۰۱۷ در سه مدل تولید می‌شود که مدل استاندارد این خودرو دارای موتور چهار سیلندر خطی ۲٫۴ لیتری است که ۱۸۵ اسب بخار قدرت تولید می کند .

مدل  دیگر  آن مجهز به یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ ۲ لیتری است که می‌تواند ۲۴۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

همچنین مدل سوم از یک پیشرانه ۳٫۳ لیتری V6 برخوردار بوده که می‌تواند ۲۹۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

این مدل قادر است در ۷٫۲ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

لازم به ذکر است که هر سه مدل این خودرو از یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته که قدرت را بین هر چهار چرخ توزیع می‌کند برخوردار است.

 

مدل چهار سیلندر دیفرانسیل جلو سورنتو دارای مصرف سوخت ۱۰٫۲ لیتر در شهر و ۸٫۴ لیتر در جاده به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است و مدل چهار سیلندر دو دیفرانسیل نیز دارای مصرف سوخت ۱۱٫۲ لیتر در شهر و ۹٫۴ لیتر در جاده به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

در مدل ۲۴۰ اسب بخاری نیز مصرف سوخت در شهر ۱۰٫۲ و در جاده ۸٫۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است این مصرف برای مدل V6 دو دیفرانسیل به ۱۳٫۱ لیتر برای شهر و ۹٫۴۱ لیتر برای جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار