حاشیه جلسه استیضاح ربیعی؛

ماجرای بلیت بازگشت ربیعی به وزارتخانه/ گریه‌هایی که وزیر کار برای خرید رأی می‌کند/وقتی کواکبیان گارد اعتراضی به خود می‌گیرد

جلسه استیضاح ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حاشیه‌هایی همراه بود.


ماجرای بلیت بازگشت ربیعی به وزارتخانه/ گریه‌هایی که ربیعی برای خرید رأی می‌کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، قرار بود دستور کار صحن علنی امروز مجلس(سه‌شنبه22 اسفند ماه) استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی باشد، همین موضوع موجب شده بود تا خبرنگاران، تصویربرداران و عکاسان را بسیار زودتر از زمان موعد مقرر در پشت درهای صحن علنی مجلس در انتظار نگه دارد.

هنوز تا ساعت 8:15 دقیقه باقی مانده بود، اما تصویربرداران و عکاسان پشت درها ایستاده‌اند تا به محض باز شدن درها برای شکار لحظه‌ها و قرار گرفتن در جایگاهی مناسب به داخل صحن وارد شوند.

ساعت 8:15 دقیقه در صحن به روی آنها باز شد، با ورود آنها قاضی زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس دستور کار امروز را با همان عنوان استیضاح ربیعی و آخوندی قرائت کرد.

بعد از قرائت ‌آیاتی از قرآن کریم جلسه به صورت رسمی آغاز شد و بعد از آن جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به همراه ربیعی وزیر کار، سیف رئیس کل بانک مرکزی، امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، امیرحاتمی وزیر دفاع به صحن علنی وارد شدند، اما بعد از قرار گرفتن در کنار صندلی‌های سبز رنگ خود نمایندگان در اطراف آنها تجمع کردند، این تجمع و گعده‌ها تا مدتی در اطراف آنها باقی ماند و در این زمان قاضی زاده شروع به قرائت اسامی موافقان استیضاح ربیعی کرد.

عثمانی، مقصودی، حسن‌بیگی، شهاب نادری، فرهنگی، حسن‌وند، محمدرضا پورابراهیمی و تاجگردون نمایندگانی بودند که در موافقت با استیضاح ربیعی نامشان قرائت شد، اما نکته جالب توجه اینجا بود که محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی و تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان 2 نماینده و تیر خلاص قرار است بعد از سخنان ربیعی و دفاع وی از خود صحبت کنند که این موضوع شاید برای این وزیر کار را تا حدودی سخت کند.

*کنایه یک نماینده به گریه‌های ربیعی برای همسرش

عثمانی نماینده مردم بوکان به عنوان اولین نماینده در پشت تریبون قرار گرفت. وی در میانه صحبت‌های خود اشاره‌ای به برخی لابی‌ها و درخواست‌های نمایندگان از ربیعی کرد که این صحبت به مذاق برخی نمایندگان خوش نیامد و بیگدلی نماینده‌ای بود که با در دست گرفتن آیین نامه داخلی مجلس به سمت جایگاه هیئت رئیسه فریاد زنان حرکت کرد که تعدادی از نمایندگان وی را آرام کرده و به صندلی خود بازگرداندند.

ساعت یک ربع به 9 بود که واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور به همراه آوایی وزیر دادگستری هم به صحن علنی وارد شد، اما صحن علنی مجلس همچنان جوی غیرآرام را سپری می‌کرد تا جایی که لاریجانی به نمایندگان تذکر داد تا اطراف ربیعی و دیگر وزرا را خالی کرده که بتواند به انتقادات و سخنان مخالفان گوش دهند.

اما شاید بتوان نکته مشترک اظهارات مخالفان امروز ربیعی را استفاده ابزاری این وزیر از احساسات دانست.

حسن‌بیگی یکی از مخالفان در سخنان خود با انتقاد گفت که ربیعی به عنوان کسی که همسرش فوت کرده در رسانه ها اشکش را به مردم نشان می‌دهد و با احساسات مردم را تحت تأثیر قرار می دهد.

*وقتی وزیر با گریه و قسم به قرآن رای میخرد!

بحث سوء استفاده از جریان احساسی از سوی ربیعی تا جایی برای نمایندگان طی این مدت گران آمده بود که نگهبان سلامی ضمن انتقاد شدید خطاب به این وزیر اعلام کرد آقای ربیعی هر زمان که جلسه استیضاح شما برگزار می‌شود با درآوردن قرآنی از جیب و بغض کردن احساسی شده،  از ارزش‌های اسلامی سوء استفاده می‌کنید و برای خود بلیت بازگشت را تهیه می‌کنید، اما امروز در مجلس توسط بلیت هواپیمایی آسمان سقوط خواهید کرد.

بر خلاف جریان انتقادی برخی وکلای ملت نسبت به ربیعی همچنان برخی از نمایندگان گاه اصلاح طلب و گاه اصول‌گرا به دور ربیعی و دیگر وزرا جمع می‌شدند تا جایی که بار دیگر لاریجانی تذکری جدی را به نمایندگان اعلام کرد تا اطراف ربیعی را خالی کنند.

محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب به عنوان اولین مخالف استیضاح ربیعی در پشت تریبون قرار گرفت و با قسم یاد کردن در اینکه غیر از حقیقت چیزی نگوید شروع به آغاز سخن کرد، اما در همان اوایل اظهاراتش نسبت به انتقاد حسن‌بیکی نماینده مردم دامغان که گریه‌های ربیعی را برای همسرش در تلویزیون مورد شماتت قرار داده بود، بیان کرد که چرا بدن یک خانم را در قبر می‌لرزانید، خانمی که در جنگ یک رزمنده بوده و بچه‌هایش را در زیر توپ و تانک عراق بزرگ کرده است.

محبی‌نیا در میانه سخنانش اصرار فراوانی داشت تا نشان دهد سال‌های که ربیعی را می‌شناسد، او همیشه حقایق را گفته و در زمان ایرادات از سوی این شخص انتقاداتی را هم داشته است. تا جایی که اعلام کرد که بنده وی را 40 سال است که می‌شناسم و حتی یک بار ربیعی از من به شورای عالی امنیت ملی شکایت کرده است، ولی توانستم با دفاع جانانه پیروز شوم.

این نماینده همچنین بار دیگر نسبت به انتقاد برخی نمایندگان مخالف ربیعی که به گریه‌های وی در تلویزیون اعتراض کرده بودند، گفت: اگر ربیعی در تلویزیون گریه بکند می‌گویند چرا گریه کرد، اگر هم بخندد باز هم می‌گویند چرا؟ در این موقع صدای برخی نمایندگان در اعتراض وی به محبی‌نیا درآمد.

*لطفا هواپیمای ربیعی را ساقط نکنید!

محبی‌نیا در انتهای اظهاراتش با کنایه نسبت به سخنان نگهبان سلامی که گفته بود امروز هواپیمای شما را سقوط می‌کند، گفت: از شما نمایندگان می‌خواهم که امروز هواپیمای ربیعی را ساقط نکنید! و در ادامه شروع به دعا کردن در پشت تریبون کرد، اما در این زمان با حالتی کنایه اعلام کرد بنده دیگر حرف نمی‌زنم زیرا آقای کواکبیان نسبت به من گاردی اعتراضی به خود گرفته است.

بعد از اظهارات محبی‌نیا، کواکبیان نماینده مردم تهران به عنوان مخالف بعدی استیضاح در پشت تریبون قرار گرفت.

اما در این میان الیاس حضرتی عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید که برای گفتگو با خبرنگاران به جایگاه آنها آمده بود، نظر خود را نسبت به استیضاح سه وزیر کار، راه و کشاورزی را منفی اعلام کرد و گفت که به نظر بنده علی رغم آن که گروه پایداری فشارهایی را به سمت آخوندی وارد می‌کند، اما معتقدم این سه وزیر باقی می‌مانند.

بعد از سخنان مخالفان استیضاح ربیعی این‌بار نوبت به محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و یکی از موافقان سرسخت استیضاح این وزیر رسید.

پورابراهیمی در پشت تریبون قرار گرفت و در ابتدای سخنانش نسبت به صحبت های محبی‌نیا که از سوابق ربیعی تعریف کرده بود انتقاد کرد و گفت: امروز وضعیت کنونی وزارت کار مبنای تصمیم‌گیری ماست.

*فیلمی علیه ربیعی که صدا نداشت

این نماینده مردم کرمان و راور برای توضیح اظهارات خود به صورت تخصصی فیلمی از زمان ارائه رأی اعتماد در سال 92 به ربیعی و سخنان انتقادی خود را به مجلس آورده بود تا ضمن نمایش دادن آن مخالفت‌های خود را با این وزیر تشریح کند، اما بعد از به نمایش درآمدن فیلم متوجه شد که صدا ندارد.

پزشکیان نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی اداره ساعاتی از جلسه را برعهده داشت، به وی گفت: فیلم صدا ندارد و تا زمانی که درست شود، شما مابقی اظهارات خود را بفرمایید.

پورابراهیمی در این زمان بار دیگر با اشاره به اظهارات و دفاعیه محبی‌نیا از ربیعی درباره اینکه این وزیر اهل جوادیه تهران بوده و در آغوش فقر بزرگ شده است، با تحکم گفت: اکنون منزل شما آقای ربیعی کجاست؟ منزل شما چند صد میلیون یا چند میلیارد تومان است؟ وضعیت فرزندان شما و جایگاهشان اکنون چگونه است؟

در میانه سخنان پورابراهیمی زمانی که به وضعیت منزل و فرزندان وی رسید، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر با فریاد و اعتراض به جایگاه هیئت رئیسه و به مقابل پورابراهیمی در پشت تریبون حرکت کرد و شروع به اعتراض کرد.

در این میان پورابراهیمی با انتقاد به وی اعلام کرد که وی سکوت کند تا بتواند سخنان خود را بیان کند.

اما خدری آرام نگرفت و برخی نمایندگان مانند کوچکی‌نژاد، امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس و عثمانی و ... به وی برای آرام کردنش نزدیک شدند، اما خدری همچنان به فریادهای خود ادامه داد تا جایی که با عثمانی نماینده مردم بوکان درگیری لفظی هم پیدا کرد که این بار نمایندگان بیشتری مانند قاسم ساعدی، اسدالله عباسی، لاهوتی، آزادیخواه و بسیاری دیگر در اطراف آنها جمع شده تا بتوانند وضعیت را آرام کنند.

در میانه دعواها و فریادهای این نماینده بار دیگر فیلم پورابراهیمی به نمایش درآمد و متأسفانه این بار هم صدا نداشت که پزشکیان خطاب به پورابراهیمی گفت: فایل شما اشکال دارد و به دلیل داشتن صدای ضعیف پخش نمی‌شود.

پورابراهیمی با اعتراض گفت: چرا اتاق فرمان امروز با بنده همراهی نمی‌کند و فیلم من را پخش نمی‌کند. اگر شما با من همکاری نکنید چگونه مسائل تخصصی خود را توضیح دهم؟

*انتقاد به کرنش و ذلت وزیر در برابر نمایندگان

پزشکیان در پاسخ به وی گفت: ایرادی ندارد ما زمان شما را نگاه می‌داریم و می‌توانید بعد از این صحبت کنید تا حداقل ایراد این فیلم هم رفع شود.

رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس خطاب به پورابراهیمی اظهار کرد: شما بروید اما زمان 15 دقیقه‌ای شما محدود است و بعد از اظهارات تاج‌گردون بازگردید و مابقی سخنان خود را ایراد کنید.

در ادامه، پزشکیان خطاب به نمایندگانی که در میانه صحن همچنان ایستاده و به دور خدری تجمع کرده بودند تذکر داد تا بنشینند که با هدایت‌های امیرآبادی فراهانی سرانجام بعد از گذشت 10 دقیقه این تجمع پایان یافت و کم کم نمایندگان در صندلی‌های خود قرار گرفتند.

سرانجام، تاج‌گردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در پشت تریبون برای ابراز دلایل مخالفت خود با ادامه کار ربیعی در وزارت کار قرار گرفت.

اظهارات غلامرضا تاج‌گردون نماینده مردم گچساران در موافقت با استیضاح علی ربیعی با حواشی زیادی همراه بود.

وی در اظهارات خود گفت: آقای ربیعی، 4 سال پیش ما پشت تو ایستادیم، چراکه فردی عبادی و پاک بودی و ما آن روز آمدیم پشت تو به شرط آنکه فقط علی ربیعی باشی و امور خود را مستقل انجام دهی و با کسی معامله نکنی.

4 سال و 6 ماه با تو با این دید همراه بودیم و مهمترین مسئله من امروز قداست شماست.

تاج‌گردون تأکید کرد: من امروز مأمور لاریجانی و هیچ‌کسی دیگری نیستم، بلکه تنها نماینده ملت و وامدار مردم هستم.

این روزها روزنامه‌های وابسته و معلوم‌الحال را بسیج کردی که بگویند تاج‌گردون لُر است؛ آری؛ من از پشت کوه آمده‌ام و افتخار می‌کنم که لر هستم.

اما باید بگویم که من از وزیر و دولت ذلیل بدم می‌آید، من بدم می‌آید که تو جلوی تاج‌گردون و دیگر نمایندگان برای آنکه بر کرسی قدرت بمانی، کرنش می‌کنی.

*آیا فقط گریه کافی است؟!

درباره حادثه سانچی هم باید بگویم که آقای ربیعی من هم مثل شما برای آن دختری که پدرش را از دست داد گریه کردم، اما آیا فقط گریه کافی است؟!

تاج‌گردون با اشاره به سقوط هواپیمای آسمان گفت: یک کارشناس هواشناسی گزارشی درباره شرایط جوی آن روز به من ارائه داد که معلوم نیست چه بلایی سر آن بنده خدا آورده‌اند، اما به من گفت آقای تاج‌گردون این گزارش را بگیر چراکه دیگر چنین گزارشی دستت نمی‌آید و باید درباره این سانحه بگویم، ای دنا! تو مقصری که قامتت بلندتر از تصور من و ربیعی است.

وی در ادامه خطاب به ربیعی گفت: چه وزیر باشی چه نباشی ما با هم دوست هستیم، اما باید بگویم وقت استیضاح ربیعی همین الان است.

با اتمام سخنان تاجگردون بار دیگر پورابراهیمی موافق استیضاح ربیعی در پشت تریبون قرار گرفت و فیلم جنجالی این نماینده درباره اظهاراتش در مخالفت با این وزیر در سال 92 سرانجام در صحن علنی پخش شد.

با اتمام 15 دقیقه فرصت پورابراهیمی، پزشکیان به وی تذکر داد که زمان شما به اتمام رسیده که این تذکر موجب اعتراض شدید این نماینده مردم کرمان و راور شد و گفت: « شما نگذاشتید من حرف خود را بزنم باید وقت تلف شده من را حساب کنید».

وی ادامه داد: اگر گذاشته بودید اکنون جمله‌ام را تمام کرده بودم اما باز هم پزشکیان به وی تذکر داد که مدت زمان سخنرانی وی به پایان رسیده است.

اما پورابراهیمی همچنان به سخنان خود ادامه داد، سرانجام با تذکر پزشکیان و فرهنگی از پشت تریبون به پایین آمد.

بعد از سخنان پورابراهیمی، کواکبیان درخواست ارائه تذکری را داشت که وکیلی با مزاح به وی گفت تذکر شما وارد نیست.

*درخواست وزیر از هیئت رئیسه برای رسیدگی به اتهامات

با اتمام اظهارات پورابراهیمی، ربیعی بار دیگر در پشت تریبون قرار گرفت تا به دفاع از خود بپردازد، وزیر کار در همان ابتدا گفت: از هیئت رئیسه می‌خواهم به اتهاماتی که به بنده در این جلسه زده شد پاسخ دهد و این نمایندگان باید در روز قیامت پاسخگو باشند.

ربیعی با اعتراض اظهارات تاجگردون که اعلام کرده بود ربیعی بعد از حوادث سانچی و هواپیمای تهران- یاسوج عذرخواهی هم نکرده است، بیان کرد: بسیاری از سخنان من را نشنیدند، مانند همین پوزشی که پیش از این در پشت تریبون بیان کردم و آنها نشنیدند.

ربیعی در ادامه با اعتراض نسبت به سوالات اتهامی پورابراهیمی درباره خانه وی هم تأکید کرد: بنده سال 70 خانه‌ای ساختم اما به دلیل آنکه می‌خواستم با فرزندانم زندگی کنم و دخترم دو فرزند داشت آن را اجاره داده و جایی دیگر اجاره کردم.

وزیر کار تأکید کرد: به بنده اتهام می‌زدند که خانه‌ای با اجاره 25 میلیارد تومانی گرفته‌ام اما بنده در منزل باجناق نجفی شهردار تهران با اجاره 5 میلیارد تومانی نشسته‌ام.

همچنین وی در ادامه با فریاد و اعتراض اعلام کرد که شخصی در مجلس «کمپین نه به ربیعی» راه انداخته و در هیئت رئیسه می‌پلکد؛ در همین میان بسیاری از نمایندگان برخواستند و با فریاد از ربیعی خواستند تا نام این نماینده را اعلام کند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه مادرش از اقوام لک بوده و پدرش ترک است، گفت: بنده یاد گرفتم که ترکی و لری صحبت کنم من به خیلی مسائل پایبندم و حتی زمانی که یک شام به منزل می‌برم هم پولش را حساب می‌کنم.

ربیعی در پایان سخنانش بار دیگر به قرآن مجیدی که در جلوی رویش بود قسم یاد کرد که به کارگران به چشم کارفرما نگاه می‌کند، این سخن ربیعی بار دیگر شنونده را به یاد سخنان نگهبان سلامی می‌افتاد که ربیعی در جلسات استیضاح دستش را روی قرآن می‌گذارد و گریه می‌کند، اما این بار ربیعی دیگر گریه نکرد.

*ابقای میلیمتری وزیر 

سرانجام زمان بیان اظهارات مخالفان و موافقان استیضاح به پایان رسید و ساعت 12 و 10 دقیقه رأی گیری آغاز شد؛ در این میان وزرا با مشایعت و تجمع دوباره نمایندگان در اطراف خود صحن علنی را ترک کردند، با آغاز رأی گیری بار دیگر نمایندگان به تکاپو افتادند و برخی از آنها با نشان دادن علامت دو با انگشتانشان و «دو دو کردن» مخالفت خود را با استیضاح ربیعی به نمایش درآوردند.

شمارش آرا به درازا کشید و با گذشت بعد از نیم ساعت از شمارش بسیاری از نمایندگان در مقابل هیئت رئیسه تجمع کردند؛ گویا اختلاف میان آرای مخالف و موافق بسیار اندک بود به همین دلیل تصمیم گرفته شد بار دیگر آرا شمارش شود.

تکاپو و هیجانات خبرنگاران و عکاسان و همچنین همراهان وزرا که در جایگاه میهمانان قرار گرفتند؛ دست کمی از نمایندگان نداشت و همه ایستاده و در انتظار اعلام آرا بودند، البته برخی خبرنگاران هم با تماس گرفتن با برخی نمایندگان به دنبال به دست آوردن نتیجه نهایی قبل از اعلام رسمی بودند.

با طولانی شدن زمان اعلام رسمی آرا تجمع نمایندگان در مقابل هیئت رئیسه و هیاهوی آنها بیشتر شد، زیرا مُصر بودند تا هرچه سریع‌تر اعلام شود و نهایتا ساعت 12 و 50 دقیقه پزشکیان آرای نهایی را قرائت کرد و ربیعی توانست به صورت میلی‌متری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باقی بماند.

در انتها نمایندگان مخالف استیضاح با ابراز شادی از رأی به دست آمده جلسه علنی را ترک گفتند تا ساعت 14 بار دیگر برای استیضاح وزیر بعدی یعنی آخوندی وزیر راه و شهرسازی به جلسه بازگردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
ایجاد اشتغال و رفاه مهمترین وظیفه آقای ربیعی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
من هنوز بیکارم و شغلی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
یک نکته را بگویم متاسفانه در حال حاضر که در آستانه سال جدید هستیم آب حاصل ار شست و شوی لوازام خانگی مثل فرش به نهرهای آبیاری کشاورزی منتهی میشه که دارای سلامتی کافی نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
ما اولین خواهشی که از وزیر کار داریم اشتغالزاییی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
ما اولین خواهشی که از وزیر کار داریم اشتغالزایی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
چرا مشکل اشتغالزایی رفع نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
ربيعي با سند و مدارك صداقتش را نشان داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
ربيعي با سند و مدارك صداقتش را نشان داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
اگر سالانه یک میلیون اشتغالزایی بشه و فرصت های شغلی برای همه ی افراد یکسان شه همه مشکلات رفع میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
اگر سالانه یک میلیون اشتغالزایی بشه و فرصت های شغلی برای همه ی افراد یکسان شه همه مشکلات رفع میشه
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
خواهشمندم به وضعیت استخدام جوانان در سازمان ها هم رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
میناگلرو
۱۶:۳۳ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
این وزیر هم بره چه اتفاقی می افته ؟
همه مشکلات حل میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
ربیعی ازبین وزرا انصافا انسان مومن ودلسوز ومقیدی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
جناب آقای ربیعی بنده باز نشسته هستم دوتا از فرزندانم بیکار هستند البته با مدرک لیسانس ودکترا .
هرجا میرن میگن باید پارتی یا آشنا داشته باشید البته ماهایی که دستمون به هیج جا بند نیست چیکار کنیم دردمونو به چه کسی بگیم ؟
خواهشمندم از شما به وضعیت استخدام جوانان تحصیلکرده که الان بیکار هستند و چاره ای بیندیشید .
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۵۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
منه یه جوان چطور میتوانم تشکیل زندگی بدهم در صورتی که کار ندارم
چرا به فکر جوانان نیستید ؟
چرا همه جا شده باید پارتی یا آشنا داشته باشیم که کار بدهند واستخدام کنند چرا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
خسته ام از زندگی ونامید شدم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
انشالله با بررسی و با نظارت بیشتر بتوانند مشکلات را حل کنند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
بنده از نمایندگان مجلس درخواست دارم به مشکلات گرونی که کمر مردم را خم کرده هم رسیدگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۵:۳۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
لطفا مشکلات وامهای بافت فرسوده را که مسئولان گفته بودند وام ده درصدی باشد و الان از مردم 18 در صدی می گیرند از مردم می گیرند بیگیری کنید. بسیار متشکریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
سلام. چطور میشه یه کارگر با حقوق ماهانه با 30 سال کار با حقوق بالای بالا 360 ملیون بیشتر نمگیره تاکید میکنم 30 سال کار و این مبلغ که ماهی 1200 چطور میشه این مبلغ رو فقط. پول خونه بده? شفاف سازی کنید در این رابطه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
اجاره..5ملیاردی؟؟؟؟؟!!!!!چه میتوان گفت..تاسف..وتاسف....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
اجاره خونه اینقدر بالاست کمرمون رو شکونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
مردم نان شب ندارن این خونه 5 میلیاردی واقعا تاسف تاسف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
مردم نان شب ندارن این خونه 5 میلیاردی واقعا تاسف تاسف
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۴:۱۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
مگر آقای ربیعی ماهی چقدر حقوق میگیره که اجاره خانه ماهی 5 میلیارد تومان می دهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
5 میلیارد رهن نه اینکه ماهی 5 میلیارد تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
چرا هیچوقت این چیزا شفاف سازی نمیشه ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
خیلی جالبه اقای وزیر هم خونه دارند که اونو اجاره دادن و خودشون دوباره خونه اجاره کردن با مبلغ خیلی ناچیر ...5 میلیاررد تومان...خوب دیگه ایشون وزیر رفاه هستن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
5 میلیارد اجاره؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
درود بر ربیعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
درود بر ربیعی
Germany
سارا
۱۳:۳۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
خدا کنه این وزرا کنار بروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
خیلی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
خدا خودش کمکمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
نباید آقای آخوندی رای اعتماد بگیره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
چی میشه گفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
چرا باید این اتفاق رخ دهد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
اگر آخوندی بمونه معلومه که مردم انتخاب های درستی نداشتن و نمایندگان بیشتر دنبال منافع خودشونن تا منافع عموم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
اگر آخوندی بمونه معلومه که مردم انتخاب های درستی نداشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
چرا هیچ فکری برای جانبازان شیمییایی واعصاب وروان زیر 25 درصد انجام ندادند و هیچگونه تسهیلاتی ندارند ؟
Italy
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر آل سعود. مرگ بر اسراییل
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
از ماست که بر ماست
Netherlands
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
خدا وزیر کار را حفظ کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
یعنی چی چرا وزیر رفاه گریه کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
از مسئولان عزیز خواهشمندم به وضعیت مردم هم رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
نمیشد نگه دارید بعد عید یا استیضاح میکردین
India
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
تنها وزیر کاری که به فکر مردم هست رو هم می گید با احساسات از نمایندگان مردم رای گرفت؟!!!!!!!!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
آخرین اخبار