بیش از هزار نفر از پناهجویان افغان در هفته گذشته در مرکز برن، پایتخت سوئیس گردهم آمده و علیه برخورد تبعیض آمیز دولت سوئیس با مهاجرین اعتراض کردند.

تظاهرات مهاجرین افغان مقیم سوئیس در اعتراض به دولت این کشوربه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از هزار نفر از پناهجویان افغان در هفته گذشته در مرکز برن، پایتخت سوئیس گردهم آمده و علیه برخورد تبعیض آمیز دولت سوئیس با مهاجرین اعتراض کردند.

برخی از معترضان پلاکاردهای در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: همه ما انسان هستیم و دولت سوئیس نباید بین ما انسان ها تفاوت به وجود بیاورد و کارت نمبر "اف" که نشانه منفی است به افغان ها در نظر گرفته شود.

چند تن از معترضین در مصاحبه با خبرنگاران داخلی و خارجی از دولت سوئیس خواستند تا در "اف" اجازه سفر را بدهند و اعتبار "اف" را از قبل اندکی بیشتر کنند تا اینکه مهاجرین بتوانند توسط اف سیمکارت، وسایل نقلیه و تلفون های همراه طوری قسطی و نقدی خریداری کنند.

به گفته این افراد دولت سوئیس بیشترین کارت نمبر "اف" را به افغان ها در نظر می گیرد که توسط این کارت امکان سفر به هیچ یکی از کشورهای اروپایی نیست و همچنان داشتن این کارت هیچ اعتبار نزد مردم سوئیس ندارند و شهروندان سوئیس کارت نمبر اف را به دیده منفی می بینند.

سوئیس کشوری با 8 ملیون جمعیت اش در اروپای غربی موقعیت دارد. این کشور در پذیرفتن مهاجرین برخی از کشورهای آسیایی و آفریقایی سختگیر و دیر پذیر است.

به نوشته اسپوتنیک، کارت نمبر "اف" از جمله کارت های بی اعتبار در سوئیس است که با داشتن این کارت مهاجرین حتی اجازه سفر به خارج از سوئیس را ندارند و نمی توانند با کارت نمبر "اف" سیمکارت و وسایل نقلیه خریداری کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.