اعطا خبر داد

لغو مصوبه‌ برج‌ باغ

سخنگوی شورای شهر تهران از لغو مصوبه برج باغ و تغییر نام خیابان نفت به دکتر مصدق خبر داد.

لغو مصوبه‌ برج‌ باغ/ تغییر نام خیابان نفت به دکتر مصدقبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در حاشیه‌ پنجاه و سومین‌ جلسه‌ علنی‌ شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران مهمترین‌ مصوبه‌ این جلسه شورای شهر را لغو مصوبه‌ موسوم‌ به برج باغ دانست و اظهار کرد: بر حسب‌ تجربه‌ در باغاتی‌ که اجازه ساخت و ساز داده شده است، تخریب‌ باغ را شاهد بودیم‌ و بر این اساس مصوبه شورای دوم موسوم به برج باغ را لغو کردیم‌.

وی با اشاره به تلاش شورای چهارم برای لغو این مصوبه گفت: ما نیز در اوایل کار شورای پنجم طرحی ارائه کردیم، این طرح در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و سپس پس از کارشناسی‌های وسیع‌ موضوع به صحن‌ آمد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه مصوبه‌ سال 82 یعنی شورای دوم را لغو کردیم، گفت: بر این اساس شهرداری هیچ مجوزی برای ساخت و ساز در باغات نمی‌دهد.

اعطا با بیان اینکه این مصوبه در سال 86 با تغییراتی در طرح جامع نفوذ کرد، گفت: شهردار تهران موظف‌ است ظرف مدت 2 ماه پیشنهاد اصلاحیه‌ به صحن شورا تحویل دهد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه شهردار تهران 2 ماه فرصت دارد تا لایحه‌ دیگری برای طرح جامع بیاورد، گفت: 13 سال بر مبنای این مصوبه‌ اقدام شده است و با توجه به اینکه در رکود بازار ساخت و ساز هستیم، در این دو ماه اتفاق ویژه‌ای نخواهد افتاد. ضمن اینکه پیش‌بینی‌هایی در خصوص تعلیق‌ مجوز در این مدت در نظر گرفته شده است.

اعطا با اشاره به اینکه عباس شیبانی‌ 4 دوره عضو شورای شهر تهران بوده است، گفت: سالن طبقه یک شورا به نام عباس شیبانی‌ نامگذاری شد و این تصمیم با موافقت همه تا فردا اجرا می‌شود.

وی در پایان از نامگذاری‌ خیابان نفت به نام دکتر مصدق‌ خبر داد و گفت: این اقدام به خاطر‌ چهره استعمارستیز‌ و خدمات دکتر مصدق‌ صورت گرفت.

انتهای پیام/

مصوبه برج باغ لغو شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار