فناوری فوق پیشرفته برای جلوگیری از قطع اعضای بدن + تصاویر

یکی از شایع‌ترین آسیب‌ها در میدان‌های جنگ و یا زمان بروز بلایای طبیعی، جراحت و آسیب دیدن دست و پاست که برای جلوگیری از وقوع این حادثه پزشکان دستگاهی هوشمند تولید کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فناوری جدید نوعی کیت پزشکی پیشرفته است که می‌تواند مانع از قطع اندام‌های بدن میلیون‌ها سرباز در میدان‌های جنگ شود.

این دستگاه فناورانه قابل حمل است و می‌تواند بلافاصله بافت آسیب دیده را درون خود جای دهد تا فرد به مراکز درمانی برای دریافت خدمات و ترمیم جراحت برسد.

پس از بروز جراحت و زمان استفاده از دستگاه به نام (life support for limbs) ابتدا نوعی باند هوشمند روی زخم قرار می‌گیرد که مانع از ادامه خونریزی می‌شود و عضو را درون خود خنک نگه می‌دارد تا دچار عفونت بر اثر کمبود اکسیژن و گرمای خورشید نشود.

با استفاده از این دستگاه پزشکان و بیمار فرصت بیشتری برای زنده نگه داشتن عضو و پیوند مجدد یا ترمیم زخم و رگ‌ها دارند.

تولید این دستگاه به وسیله دانشمندان دانشگاه (Strathclyde) گلاسکوی اسکاتلند با همکاری آزمایشگاه نیروی‌های نظامی آن کشور انجام شده است.


ایده اولیه این طرح پس از مجروح و بروز معلولیت برای تعداد زیادی از سربازان در جنگ‌های آمریکا و افغانستان مطرح شده است.

کارشناسان طراح این پروژه اعلام کرده اند، در صورت مثبت بودن ادامه روند آزمایش‌های تکمیلی این پروژه، در آینده پزشکان می‌توانند آن را مانند یک کیت درمانی به همراه داشته باشند.

البته به گفته کارشناسان این فناوری امکان دارد برای هر صدمه و آسیبی مناسب نباشد، اما با پیشرفت در آینده می‌تواند از قطع اندام‌های بیشتری جلوگیری کند.


پس از بروز زخم یا قطع اعضای بدن به سرعت میکروب ها، باکتری‌ها و عامل‌های بیماری زا به بدن حمله می‌کنند، به همین دلیل بدن شروع به تولید یک لایه پوست محافظ برای نگهداری از خود می‌کند.

منبع:dailymail

انتهای پیام/

جلوگیری از قطع عضو سربازان با استفاده از کیت پزشکی فوق پیشرفته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار