سالارآملی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بین المللی شدن دانشگاه‌ها، اولویت وزارت علوم است/ رشد ۱۲ درصدی تعداد دانشجویان خارجی در کشور

قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل از رشد ۱۲ درصدی تعداد دانشجویان خارجی در کشور خبر داد.

ورود 2050دانشمند به کشور در سال 96/رشد 12 درصدی تعداد دانشجویان خارجی در کشورحسین سالار آملی قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل وزارت علوم، تحقیقات فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: بین‌المللی شدن یک ضرورت برای ادامه حیات دانشگاه‌ها و آموزش عالی است و می تواند باعث ارتقا آن شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نکته قابل توجه این است که در سال 96، حدود 2050نفر از دانشمندان سراسر دنیا برای انجام طرح های آموزشی،پژوهشی و پروژه های مشترک وارد کشور شدند.

قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل تصریح کرد: اکنون در امور مختلفی در حال برنامه ریزی هستیم که اعزام دانشجو برای فرصت های مطالعاتی 6تا 9ماه، دوره های مشترک تحصیلی در سطح های تحصیلات تکمیلی از جمله این اهداف است.

ورود 55 هزار دانشجوی خارجی به کشور

سالار آملی اظهار کرد: بین المللی شدن دانشگاه‌ها از اولویت های اصلی وزارت علوم است و یکی از محورهای بین المللی شدن دانشگاه‌ها، داشتن پروژه های تحقیقاتی مشترک دانشگاه‌های کشورمان با دانشگاه‌های سایر کشورهاست.

وی گفت: در سال96، حدود 423 پروژه مشترک داشتیم که از این تعداد150 پروژه فقط با کشور اتریش بوده است.

معاون وزیر علوم گفت: ایران برای همکاری های علمی و بین المللی، کشورهایی را با عنوان کشورهای هدف انتخاب کرده است که در قاره اروپا کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه از کشورهای هدف هستند و آلمان در این میان اهمیت خاصی دارد.

سالار آملی از ورود 55 هزار دانشجوی خارجی به کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ‌26 هزار نفر در وزارت علوم، 10 هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی، 17 هزار نفر در جامع المصطفی و 2000 هزار نفر در وزارت بهداشت در حال تحصیل هستند.

معاون وزیر علوم یادآور شد: در این بین تاکنون شاهد رشد 12 درصدی  تعداد دانشجویان خارجی در کشور بوده ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار