۱۵۰ تورگردان محلی مسافران را با جاذبه‌های دیدنی چابهار آشنا می‌کنند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ۱۵۰ تورگردان آموزش دیده بومی و محلی؛ گردشگران داخلی و خارجی را با جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و دیدنی این شهرستان آشنا می‌کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دادکریم بلوچ معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهارافزود:: مسافران در قالب تور‌های یک روزه از جذابیت‌های نوار ساحلی چابهار- گواتر و کنارک تا زرآباد دیدن می‌کنند.

بلوچ تصریح کرد: ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی از چند ماه قبل با برگزاری نشست‌های متعدد اقدامات لازم برای استقبال، پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی را انجام داده است.

وی افزود: مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار امسال با انجام برنامه ریزی خوب سعی در جذابیت بیشتر و ارزان سازی سفر به چابهار را دارند.

وی بیان کرد: برای اسکان مسافران علاوه بر وجود هتل، مهمانپذیر و کمپ‌های چادری، اقامتگاه‌های بوم گردی و بیش از ۵۰ کاشانه مهمان نیز آماده شده است.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر‌های نوروزی منطقه آزاد چابهار ادامه داد: با مجوز شورای تامین سیستان و بلوچستان و تلاش فرمانداران به ویژه استانداری خودرو‌های پلاک منطقه آزاد از ۲۲ اسفند تا پایان فروردین ماه سال آینده در سطح شهر‌های این استان می‌توانند تردد کنند.

بلوچ گفت: صدور مجوز تردد برای خودرو‌های پلاک منطقه آزاد چابهار هدیه و عیدی شورای تامین سیستان و بلوچستان به مردم این منطقه است تا بتوانند به شهر‌های مختلف این استان سفر کنند.

وی از ساماندهی و فراهم کردن اقامتگاه‌های بومی و محلی نوار ساحلی گواتر تا زرآباد و تامین امکانات رفاهی این مکان‌ها با همکاری منطقه آزاد چابهار، دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی خبر داد.

وی ادامه داد: امکانات رفاهی برای مسافران نوروزی نسبت به پارسال ۲ برابر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: مسافران در سفر به منطقه آزاد چابهار علاوه بر تفریح، گردش و لذت بردن از جاذبه‌های تفریحی، گردشگری و تاریخی از ویژه برنامه‌های فرهنگی، هنری، جُنگ‌های شادی، جشنوار‌های موسیقی سنتی، غذا‌های محلی بلوچی و نمایشگاه صنایع دستی استفاده کنند.

انتهای پیام/ع

چابهار میزبان مسافران نوروزی 

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار