رئیس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: شهروندان قبل از شروع سفر‌های نوروزی به توصیه‌های پلیس در خصوص مراقبت از سرمایه‌های سایبری جهت پیشگیری از هرگونه مخاطرات فضای سایبری توجه کنند.

توصیه‌های سایبری پلیس فتا برای مسافران نوروزی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سرگرد سید علی جوادی افزود: شهروندان قبل از خرید گوشی و سیم کارت دست دوم که نسبت به سابقه آن اطمینان ندارند حد الامکان پرهیز کنند و در صورت خرید قبل از استفاده از این گونه گوشی‌ها آن را به طور کامل به تنظیمات کارخانه بازگردانند.

وی گفت: همچنیین در مکان‌های عمومی هرگونه درخواست از بلوتوث‌های ناشناس را رد کنند و از قرار دادن تصاویر و فایل‌ها خصوصی بر روی دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل نظیر موبایل و لپ تاپ پرهیز کنند و با دقت از دستگاه‌های حامل داده، شامل گوشی تلفن همراه، دوربین عکاسی و هرنوع حافظه جانبی که همراه خود دارند، مراقبت کنند.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتای خراسان رضوی  افزود: اطلاعات سفر خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارید چرا که این اطلاعات، سارقان را از عدم حضور شما در منزل آگاه می‌کند.

جوادی گفت: شهروندان قبل از شروع کار با دستگاه ATM  کیبورد ودهانه ورود کارت را بررسی کنند تا دستکاری نشده باشد. 

وی افزود: پس از اتمام کار در کافی‌نت‌ها از حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها خارج شوید و کوکی‌ها وتاریخچه مرورگر را پاک کرده و مراقبت کنید تا اطلاعات بر روی سیستم باقی نماند.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتای خراسان رضوی  گفت: همیشه نرم افزار‌ها و برنامه‌های کاربردی خود را از منابع معتبر تهیه و نصب کنید از برنامه‌های آنتی ویروس و فایروال مناسب در تلفن همراه هوشمند خود استفاده کنید.

جوادی افزود: تغییر رمز برای کارت‌های بانکی نیز ضروری است و با توجه به مسافرت نوروزی و استفاده از کارت بانکی در اماکن مختلف برای پرداخت بهای کالا‌ها و خدمات خریداری شده، تغییر رمز بانکی شهروندان ضروری است و می‌تواند مانع سرقت از این عزیزان در صورت سرقت رمز بانکی‌شان گردد.

انتهاپیام//م. ن.

 

توصیه‌های سایبری برای مسافران نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.