نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری؛

حذف نظارت استصوابی امکان پذیر نیست/ با مسئولینی که پاسخگوی مردم نیستند برخورد شود

نماینده مردم استان کرمان درمجلس خبرگان رهبری گفت: برخی افرادی که حذف نظارت استصوابی را مطرح می‌کنند احتمالا تمایل به حضور در برخی مناصب را دارند که در صورت وجود شورای نگهبان به آن نمی‌رسند.

حذف نظارت استصوابی امکان پذیر نیست/ با مسئولینی که پاسخگوی مردم نیستند برخورد شودبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام امان الله علیمرادی درجلسه امروز در جمع خبرنگاران استان کرمان گفت: اصل نظارت استصوابی از قانون گرفته شده است وامکان حذف آن وجود ندارد.
وی با بیان اینکه نهادی باید برای بررسی شخصیت وصلاحیت فردی که کاندیدای ریاست جمهوری یا نمایندگی مجلس و حتی خبرگان رهبری وجود داشته باشد، اظهار کرد: هیچ اشکالی در وجود نظارت استصوابی مطرح نیست، زیرا در تمام کشور‌های مدعی دموکراسی نیزنهادی برانتخابات آن‌ها نظارت می‌کند ومختص کشورما نیست.
علیمرادی با اشاره به اینکه اگر این وظیفه را ازشورای نگهبان سلب کنیم آسیب‌های فراوانی را شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: اما اگر در عملکرد شورای نگهبان اشکالی دیده شود قابل بررسی وپی گیری است وقطعا همان گونه که تا امروز پاسخ داده شده، شورای نگهبان پاسخ خواهد داد.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر نظارت نباشد خیلی از کسانی که مایل هستند به جاه‌هایی برسند که نظارت استصوابی مانع است، نمی‌رسند ولی در کیفیت کار شورای نگهبان اگر مسئله ای بود باید به عنوان مطالبه مطرح شود.

وی سپس به برگزاری اجلاس اخیر مجلس خبرگان رهبری و انتخاب هیئت رئیسه آن اشاره کرد وگفت: همزمان در این اجلاس در خصوص عمل به یکی از فرمایشات رهبری مبنی برفعال کردن هیئت اندیشه ورزی این اقدام با برگزاری انتخابات بین اعضای مجلس و در نهایت انتخاب ۱۰ نفر در دو مرحله محقق شد.

حجت الاسلام علیمرادی به تشکیل هیئت اندیشه ورز و کارگروه‌های زیرمجموعه آن گفت: یکی از دلایل برگزاری نشست‌ها وتشکیل هیئت‌های اینچنینی فعال کردن اصل مطالبه گری بین مردم است ومسئولین نیزباید پاسخ بدهند.

وی هدف از راه اندازی کارگروه‌های ۶ گانه زیرمجموعه این هیئت اندیشه ورزی رابا هدف پی گیری مطالبات ونیاز‌ها دربخش‌های اقتصادی، دینی وفرهنگی، سیاسی، مسائل اجتماعی وغیره دانست.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان با بیان اینکه هیئت اندیشه ورز همچنین پیرو نظر رهبر انقلاب در خصوص حرکت عمومی انقلاب از ابتدا تا کنون و در ادامه مسیر، مطالعات خود را انجام خواهد داد اظهار کرد: باید مشخص شود آیا به اهداف مان از ابتدای انقلاب تاکنون رسیدیم یا خیرو آیاپیشرفتی درحوزه‌های انقلاب داشتیم یا خیر که این مسائل در دست مطالعه این هیئت وکارگروه‌های زیرمجموعه آن است.
حجت الاسلام علیمرادی تصریح کرد: همچنین تحقق شعار نه شرقی ونه غربی درکشور و میزان وابستگی در بخش‌های سیاسی واقتصادی و تعلیم وتربیت به فرهنگ غرب نیز بررسی می‌شود که مشخص شود چقدر موفق شدیم این شعار را در راستای حمایت از آرمان‌های انقلاب عملی کنیم.
وی افزود:انقلاب ماشعارش دین وحاکمیت دین برجامعه بود وقتی بررسی‌ها کامل شود میزان تحقق شعار و راه حل‌هایی برای آسیب‌های احتمالی در مسیر عملی شدن این شعار، یافته می‌شود.
وی سپس با تاکید براینکه باید فرهنگ وگفتمان مطالبه گری در جامعه ما عمومی وملی شود گفت: در این مسیر به کمک رسانه‌ها نیاز داریم وباید مردم ما در همه مسائل و امورمطالبه گر باشند واین مطالبه‌ها حقیقی وواقع گرایانه باشد.
وی تاکید کرد: از آنجا که همه اقشار ومردم در فرایند انقلاب در کشور ما تاثیرداشتند در نتیجه نباید بین ملت و بدنه حاکمیت در این کشور فاصله‌ای رخ دهد که متاسفانه در چند سال اخیر در این بخش خلل‌هایی دیده می‌شود.
وی یکی از مطالبات رهبر انقلاب از ابتدای حضور در این سمت را عدالت اجتماعی ذکر کرد وافزود: رهبر انقلاب همواره در طول فعالیت هر دولتی با اشکال مختلف پیگیری عدالت را دنبال کرده اند ودردیداراخیر مردمی که در آذربایجان برگزار شد فرمودند، ما در عدالت عقب ماندگی‌هایی داریم.
وی اظهار داشت: در همین راستا در واقع مجلس خبرگان رهبری کمکی برای تحقق شعار عدالت است که در کناردیگر وظایف مجلس خبرگان رهبری برعهده دارد.
حجت الاسلام علیمرادی با بیان اینکه خبرگان مجلس ملی ومردمی است گفت: ما اجازه هیچ بریز وبپاشی را نداشته و نیاز به کمک وهمراهی مردم در بحث‌های تحقق مطالبه گری داریم.
وی اظهار داشت: صلاحیت خبرگان صلاحیت اجرایی نیست، اما در بحث‌های آسیب‌های اجتماعی و دیگر نیاز‌های جامعه مطالبه گر باشد وحتی می‌تواند اقدامات عملی را در خصوص برخی نیاز‌ها در سطح جامعه ازمسئولین بخواهد.
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان بیان کرد: اگر ملت ما در جایگاه طلبکاری و مطالبه ازحاکمیت درست نقش آفرینی کندبسیاری از مشکلات حل می‌شود واگر مسئولی پاسخگو  نبود و خود را بدهکار مردم ندانست باید با وی برخورد شود.

انتهای پیام/ح

نظارت استصوابی جز جدایی ناپذیر قانون است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار