تلسکوپ فضایی «کپلر» بزودی از کار خواهد افتاد

تلسکوپ فضایی ناسا موسوم به «کپلر» به رغم ثبت و ارسال اطلاعات اکتشافی ارزشمند، تنها تا چند ماه دیگر قابل استفاده خواهد بود و پس از آن به دلیل اتمام سوخت از کار خواهد افتاد.

تلسکوپ فضایی «کپلر» بزودی از کار خواهد افتادبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تقریبا یک دهه پس از راه‌اندازی تلسکوپ عظیم کپلر، در حالی که بیش از دو هزار اکتشاف با این تلسکوپ به ثبت رسیده است.

چارلی سوبک، گفت: سوخت موجود در مخزن کپلر طی چند ماه آتی تمام خواهد شد.کپلر حکم رصدخانه‌ای فضایی را دارد که برای کشف سیارات خارج از منظومه شمسی طراحی و در سال ۲۰۰۹ به کار گرفته شد.

این مهندس سیستم با اشاره به برآوردهای کنونی از میزان ذخیره سوخت در مخزن کپلر اضافه کرد: اگرچه برآورد ما حاکی از خشک شدن مخزن است، کارآیی و عملکرد آن پیش از این ما را شگفتزده کرده است. بنابراین در حالی که گمان می‌کنیم پرواز عملیاتی کپلر بزودی پایان یابد، همچنان آماده‌ایم که تا جایی که سوختی در مخزن موجود است از امکانات این تلسکوپ بهره ببریم.

این موضوع همانند خودرویی است که سوخت آن رو به اتمام نهاده اما کسی خودرو را به این سبب متوقف نمی‌کند، بل‌که می‌کوشد آن را به ایستگاه یا جایگاه بعدی سوخت برساند. تفاوت در این است که در مورد کپلر، ایستگاه یا جایگاه بعدی برای سوختگیری مجدد وجود ندارد.

اشاره سوبک به شگفتزدگی پیشین، مربوط به حادثه‌ای در سال ۲۰۱۳ میلادی است که در آن زمان اشکالی مکانیکی دانشمندان را بر آن داشت که گمان کنند استفاده از کپلر دیگر ممکن نخواهد بود.

این فضاپیما به افتخار ستاره‌شناس آلمانی و معاصر گالیله، یوهانس کپلر نامگذاری شده است که خدمات زیادی در این علم داشته است.

منبع:سلامت انلاین

انتهای پیام/

فضاپیما تلسکوپ فضایی کپلر تا چندماه دیگر از کار خواهد افتاد

برچسب ها: اخبارعلمی ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار