در نشست کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی کشور، آئین‌نامه اجرایی رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور تصویب شد.

آئین‌نامه اجرایی رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور تصویب شدبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و هفتمین و آخرین نشست سال جاری کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری غیردولتی کشور با حضور مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دبیر کل شورای عالی عتف و  بهزاد سلطانی، رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان دبیر کارگروه در محل وزارت علوم برگزار شد.

در این جلسه مجوز فعالیت صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی چهارمحال و بختیاری که بنا بر درخواست پارک علم و فناوری این استان ارائه شده بود، مورد بررسی قرار گرفت و به اتفاق آرا به تصویب رسید؛ همچنین گزارشی از برگزاری دومین رویداد هم‌افزایی صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی فعّال برای اعضای کارگروه ارائه شد.

صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی به ۳۹ رسیده است

در ادامه نشست اصلاحات پیشنهادی اعضای کارگروه و دبیرخانه، برای تغییر آئین‌نامه اجرایی ماده (۴۴) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مطرح شد که با تکمیل پیشنهادها، این اصلاحات مصوب و برای تصویب نهایی به هیئت دولت ارسال شد.

در بیست و هفت جلسه کارگروه در دوره جدید فعالیت آن،  ۲۱ صندوق مجوز فعالیت گرفتند که با احتساب ۱۸ صندوق پیشین، در مجموع صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی کشور به ۳۹ صندوق رسیده است.

جلسات این کارگروه مطابق مصوبه هیئت وزیران تاکنون به صورت ماهانه برگزار شده و نتایج جلسات مورد توجه و پیگیری فعالان حوزه تأمین مالی و سرمایه گذاری در اقتصاد فناورانه و نوآور است و اعضای کارگروه نمایندگان دستگاه های اجرایی، بانک مرکزی و نماینده صنفی صندوق‌ها و نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر کشور را شامل می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار