گفتگوی عیدانه باشگاه خبرنگاران جوان با سعید پرویزی؛

اولین و مهمترین موضوع در تحول انسان، خودسازی است/ شیرین‌ترین عیدی را از پدر و مادرم گرفتم

سعید پرویزی قاری بین المللی قرآن کریم در گفتگوی نوروزی خود، از شیرین‌ترین عیدی خود و راه‌های تحول انسانی در فصل بهار می‌گوید.

اولین و مهمترین موضوع در تحول انسان، خودسازی است/ شیرین‌ترین عیدی را از مادر و پدرم گرفتمسعید پرویزی قاری قرآن در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص بهار قرآنی و نمود طبیعت و تحول در زندگی انسان گفت: درسی که یک انسان قرآنی می‌تواند از بهار بگیرد همان عبرت و پند از ماهی است، که زمین مرده به قدرت پروردگار الهی زنده می‌شود. درواقع رویش دوباره طبیعت و زنده شدن خلقت، پیام‌آور قیامت و نشان از پیشرفت و جهش انسانی دارد. البته یک انسان قرآنی با آمدن فصل بهار به یاد مسیر پیشرفت خودش دارد. جهش نویی که از جهت روحی، فکری، اعتقادی، ذهنی، اخلاقی و داشته باشد و سعی کند در همه بُعد خودش را ارتقا بدهد.

وی در ادامه بیان کرد: زمانی به وجود می‌آید که اوقات فراغت با ماه های پرنعمت و عظمت معنوی عجین می‌شود، امسال نیز تلاقی ماه رجب المعظم با تعطیلات نوروز فرصت مناسبی است که تا قدری انسان به خودش بی‌اندیشد و تامل و تفکر کند. در سال‌های آینده ماه های شعبان و رمضان با بهار طبیعت تلاقی پیدا می کند، که بهترین زمان برای استفاده از تعطیلات است تا با دوری از مشغله‌های کاری و فکری به خودسازی بپردازیم.

پرویزی درخصوص بهترین عید و شیرین ترین عیدی خود، افزود: عیدهای زیادی را سپری کردم و انتخاب بهترین عید و شیرینی ترین عیدی سخت است ،اما قاعدتا شیرین ترین عیدی ها را از پدر و مادرم گرفته‌ام.

این قاری بین المللی قرآن با توجه به فعالیت‌های قرآنی خود در سال 1396، درخصوص برنامه های کاری خود اظهار کرد: با توجه به اینکه مسابقات قرآنی را در سال آینده پیش‌روی داریم. بیشترین تمرکزم را معطوف ارتقای تلاوت، حفظ قرآن کریم کنم، و به  مسائل معنوی و مادی بپردازم.

وی در ادامه گفت: به نظر من اولین و مهمترین موضوع در تحول انسان، خودسازی است، و اینکه بتوانیم ادب و فهم قرآنی را در زندگی خود سرلوحه قرار بدهیم.

برگزیده دوره سی و چهارم مسابقات بین المللی قرآن کریم، با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم و نمایشگاه قرآن در اوایل سال آینده خاطرنشان کرد:بیشترین انتظارم از برگزار کنندگان قرآنی تبلیغات قوی در رسانه ملی است، تبلیغاتی که فقط متمرکز شبکه قرآن نباشد و دیگر شبکه های سراسری هم به آن بپردازند. همچنین باید از نظر کیفی مسابقات را ارتقا بدهیم و مسابقات قرآنی را با عظمت و شکوه بیشتری برپا کنیم.

پرویزی در پایان گفت: انشالله سال ۹۷ برای همه عزیزان، سالی پر از خیر، برکت، معنویت و سلامتی باشد.

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قرآن ، نوروز97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار