ساماندهی و شناسایی تعزیه‌خوانان خمینی‌شهر

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمینی‌شهر از ساماندهی و ثبت گروه‌ها و شناسایی تعزیه‌خوانان این شهرستان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدابراهیم موسوی  در باره گروه‌های تعزیه‌خوانی شهرستان خمینی‌شهر اظهار کرد: برنامه‌های تعزیه با ساماندهی و ثبت گروه‌ها و شناسایی تعزیه‌خوانان باعث شده است 35 گروه تعزیه‌خوانی تاکنون ثبت شود که اعضای این گروه‌ها به بیش از 400 نفر می‌رسد.

وی با بیان این که با تعیین تقویم فرهنگی برای اجراهای این گروه‌ها در خمینی‌شهر و زمان‌بندی اجرای تعزیه در مناسبت‌های سال، رضایت شهروندان را نیز به دست می‌آوریم، افزود: حدود 300 مراسم تعزیه در خمینی‌شهر اجرا می شود که ظرفیت بسیار بالایی است تا به کمک این هنر فرهنگ عاشورا نهادینه شود و اثرگذاری لازم  در بین مردم جامعه داشته باشد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به این که با برگزاری انتخابات اعضای شورای تعزیه مشخص شده که می‌توانند بسیاری از مسائل مربوط به گروه‌های تعزیه را رسیدگی و دنبال کنند، گفت: احکام افرادی که به عنوان اعضای شورای تعزیه شهرستان خمینی‌شهر انتخاب شدند نیز به آنان ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی در مسیر تعزیه خمینی‌شهر بوده و اقداماتی هم که در قالب ساماندهی گروه‌های تعزیه انجام شده برای این است تا مشکلات کاهش پیدا کند و باعث تقویت گروه‌های تعزیه‌خوانی شود و همچنین با بدعت‌ها و تحریفاتی که در تعزیه به وجود آمده بود نیز مقابله شود.

موسوی در پایان اذعان داشت: باید پیش‌کسوتان تجارب خود را به نسل جدید انتقال دهند و به علاقه‌مندان و مشتاقان یادگیری هنر تعزیه‌خوانی نیز آموزش دهند تا این هنر نسل به نسل منتقل شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار