آمریکا خواستار اصلاحات در سازمان تجارت جهانی شد

مدیر کل سازمان تجارت جهانی اعلام کرد آمریکا خواستار اصلاح عملکرد این سازمان شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، روبرتو آزودو، مدیرکل سازمان تجارت جهانی روز دوشنبه اعلام کرد آمریکا با توجه به آنکه از عملکرد سازمان جهانی تجارت ناراضی است خواستار اصلاح آن شده است.  

روبرتو آزودو که برای شرکت در همایش حدود پنجاه کشور عضو سازمان تجارت جهانی به پایتخت کشور هند سفر کرده است این خبر را اعلام کرد.  

از زمانی که دونالد ترامپ‏، رئیس جمهور آمریکا خبر از افزایش تعرفه‌های گمرکی واردات فولاد و آلومینیم به آمریکا داده است برای نخستین بار است که این کشور خواستار اصلاح ساختار سازمان تجارت جهانی می‌شود. این اقدام دونالد ترامپ‏ نگرانی‌ها درباره اقدامات تلافی جویانه و به ویژه جنگ تجاری در جهان را افزایش داده است.

مدیر کل سازمان تجارت جهانی امروز در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد فضای تجاری جهان اکنون به اندازه کافی مخاطره آمیز شده است و سازمان تجارت جهانی مایل است گفتگوی شفاف و صادقانه‌ای با اعضای خود داشته باشد.

او افزود: ما اکنون در برهه زمانی بسر می‌بریم که چالش‌های زیادی در داخل و خارج از سازمان تجارت جهانی وجود دارد.

روبرتو افزود: واشنگتن بر این تاکید دارد که تجارت جهان از زمان تشکیل سازمان تجارت جهانی تاکنون تغییرات زیادی کرده است. در نتیجه آمریکا اکنون خواستار نوسازی و اصلاحات ساختاری نظام عملکرد این سازمان جهانی شده است و در همین راستا مذاکرات با آمریکا ادامه دارد.  

آمریکا نمی‌خواست که افزایش تعرفه‌های گمرکی واردات فولاد و آلومینیم به آمریکا را به سازمان تجارت جهانی اعلام کند. این در حالی است که نهاد رسیدگی کننده به این گونه امور که مربوط به روابط اقتصادی و تجاری در جهان است، همین سازمان است اما اگر کشور‌های جهان از این اقدامات آمریکا به این سازمان شکایت کنند وظیفه دارد به آن رسیدگی کند.

برخی خبر‌ها حاکی از آن است که شماری از کشور‌های جهان از جمله چین، ژاپن، هند و کره جنوبی در نظر دارند از آمریکا به خاطر افزایش تعرفه‌های گمرکی واردات فولاد و آلومینیم به آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار