دانستنی‌های علمی؛

بهترین خوراکی برای کاهش فشارخون/ عوارض پوشیدن کفش نامناسب که کار دستتان می‌دهند/ خواص فوق العاده یک چاشنی خوش طعم/ تاثیر عجیب فلوراید بر ضریب هوشی

علاوه بر فشار خون، مصرف سی گرم سیر در روز سطح کلسترول مضر خون را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد. 

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

داروی طبیعی برای کاهش فشار خون 

سیر یکی از سین‌های سفره هفت سین است که به دلیل داشتن خواص پرشمار و فوق العاده یکی از خوراکی‌های مفید و ضروری برای سلامتی بدن است.

بسیاری از افراد از خواص ضدعفونی کننده سیر برای پیشگیری از بیماری‌های میکروبی و ویروسی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی مطلع هستند با این وجود سیر خواص مهم دیگری هم دارد.

مردم بسیاری از کشور‌های جهان سیر را بهترین خوراکی برای کاهش فشارخون می‌دانند؛ تحقیقات علمی نشان داده است، مصرف ۱۰۰۰ میلی گرم سیر به اندازه داروی آتنولول در کاهش فشار خون موثر است؛ آتنولول یکی از موثرترین دارو‌های  کاهنده فشار خون است.

علاوه بر فشار خون، مصرف سی گرم سیر در روز سطح کلسترول مضر خون را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد؛ برای ثابت نگه داشتن میزان کلسترول، مصرف روزانه نیم حبه سیر توصیه شده است. 

((دانستنی 5)) کاهنده طبیعی فشار و چربی خون/  خواص فوق العاده یک چاشنی خوش طعم / کاربرد جالب سشوار

خطر فلوراید برای سلامتی 

مسواک زدن از عادت‌های خوبی است که  به افراد در سنین کودکی آموزش داد، با این وجود یکی از مشکلاتی که در مسواک زدن کودکان وجود دارد، خوردن خمیر دندان در حین مسواک زدن است.

مطالعات دانشمندان دانشگاه هاروارد نشان می دهند، مصرف ماده فلوراید احتمال تشکیل تومور و خطر ابتلا به سرطان را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد، یک خمیر دندان حاوی  ppm  ۱۰۰۰  یون فلوراید است. 

پیش از این دانشمندان دیگری دریافته بودند که خوردن فلوراید موجب کاهش ضریب هوشی افراد می‌شود. 

((دانستنی 5)) کاهنده طبیعی فشار و چربی خون/  خواص فوق العاده یک چاشنی خوش طعم / کاربرد جالب سشوار

طراوت پوست با رب انار

بسیاری از افراد همواره نگران پیری زودرس هستند؛ بهتر است بدانید، رب انار به دلیل دارا بودن ماده ای به نام نیاسین علاوه بر داشتن طعمی فوق العاده؛ موجب حفظ شادابی و طراوت پوست انسان می‌شود. 

علاوه بر این رب انار خواص ضد سرطانی هم دارد؛ مطالعات نشان داده است که رب انار می‌تواند در کاهش سرطان پروستات در مردان و سرطان سینه در زنان فوق العاده موثر باشد.

گرچه رب انار برای کاهش فشار خون توصیه شده است، بهتر است از این خوراکی خوشمزه و خوش طعم همزمان با دارو‌های کاهنده فشار خون استفاده نکرد. 

((دانستنی 5)) کاهنده طبیعی فشار و چربی خون/  خواص فوق العاده یک چاشنی خوش طعم / کاربرد جالب سشوار

آسیب های پوشیدن کفش تنگ 

تعطیلات نوروزی فرصت مناسبی برای دید و بازدید و مهمانی است و افراد سعی می‌کنند برای این روز‌ها  لباس و کفش نو بپوشند.

شاید برای شما هم پیش آمده، کفشی که خریده‌اید به دلیل نو بودن کمی تنگ باشد؛ بهتر است بدانید در این مواقع برای جلوگیری از اذیت شدن پا  می‌توانید از سشوار استفاده کنید؛ کافی است بعد از پوشیدن جوراب و کفش سشوار را به محل تنگ کفش نزدیک کنید.

معمولاً بخش‌های جلوی کفش در روز‌های اول استفاده ممکن است کمی تنگ به نظر برسند؛  با این وجود در صورتی که پس از گذشت چند روز احساس کردید که کفش همچنان پای شما را می‌زند بهتر است کفش خود را عوض کنید؛ کجی شست پا، درد پاشنه، بد شکل شدن انگشتان پا و فرو رفتن ناخن در گوشت پا از مهم‌ترین عوارض پوشیدن کفش نامناسب است. 

((دانستنی 5)) کاهنده طبیعی فشار و چربی خون/  خواص فوق العاده یک چاشنی خوش طعم / کاربرد جالب سشوار

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار