حبیبی خبر داد

اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در سراسر کشور

رئیس سازمان جوانان هلال احمر از آغاز هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از امروز در بیش از ۸۰۰ پست در سراسر کشور خبر داد.

اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در سراسر کشوربه گزارش حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان هلال احمر در ارتباط با هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اظهار کرد: این طرح از امروز در بیش از ۸۰۰ پست در سراسر کشور اجرا می‌شود و تا ۱۴ فروردین ۹۷ با مشارکت حدود ۲۰ هزار نفر از اعضای جوان و داوطلب ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این طرح به طور کلی در ۴ حوزه سلامت، ایمنی، موضوعات فرهنگی و اطلاع رسانی در نظر گرفته شده که بخش سلامت شامل اقداماتی همچون تست فشار خون مسافران، توزیع بروشور و آگاه سازی جوانان از موضوعاتی همچون ایدز و اعتیاد است.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر ادامه داد: بخش ایمنی در این طرح شامل برگزاری کمپین نه به تصادفات(طرح بهرفت)، اعلام نقاط پرخطر جاده‌ها و ایجاد فضایی برای استراحت رانندگان است که البته بخش طرح بهرفت خود به دو بخش مسابقه پیامکی و امضای میثاق‌نامه به صورت مکتوب و مجازی برای داشتن سفری کم خطر و رانندگی صحیح است.

حبیبی عنوان کرد: بخش فرهنگی طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی نیز شامل برپایی خیمه‌های نماز و فضای دوستدار کودک همچنین برگزاری جشنواره و ارائه کتاب‌های فرهنگی است. همچنین بخش اطلاع رسانی شامل معرفی هلال احمر، بخش مجازی و سایت بهرفت در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: نمایش توان عملیاتی تیم‌های بشردوستانه این سازمان در حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها، استفاده از فناوری‌های نوین در تامین امنیت روانی و کاهش تلفات انسانی مسافران، ﺗﺮوﻳﺞ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﭘﻴﺸﮕﻴﺮی از طریق ارﺗﻘﺎی ﺳﻄﺢ آﮔﺎهی‌ﻫﺎی ﻋﻤﻮمی مردم در اﻣﺮ ﺣﻮادث و ﺳﻮاﻧﺢ، مشارکت حداکثری جوانان در ارتقای کیفیت و اثرگذاری فعالیت‌های طرح در بین هموطنان و معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های سازمان در ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه در سطح ملی و بین المللی از مهمترین اهداف طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی است.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر خاطرنشان کرد: در مورد کمپین ملی نه به تصادفات جاده‌ای با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، فضای مجازی و غیره با دعوت از مردم برای پیوستن به آن، در صدد یادآوری نکات لازم ایمنی در هنگام رانندگی به مسافران و در نتیجه کاهش هرچه بیشتر تصادفات در جاده‌ها و پیشگیری از تبعات خانوادگی، درمانی، اقتصادی، اجتماعی و غیره این معضل بوده‌ایم که طی دو روز گذشته بیش از ۲۶ هزار نفر اعم از نمایندگان مجلس، استانداران و خبرنگاران و غیره به آن پیوسته‌اند.

انتهای پیام/

آغاز به کار طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در سراسر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار